ငါ -ရွိတယ္ဆိုတဲ့ အခ်က္

တဏွာကို အရေကာက္ျပရမယ္ဆိုရင္ က်ဳပ္အလွည့္မွာေတာ့ တိုတိုေကာက္ျပလို ့ မရႏိုင္ ဘူး။ အရွည္အေ၀း ေကာက္ျပရလိမ့္မယ္ - လို ့ဆိုေတာ့ ဟာဘုန္းႀကီးကလည္း ေစ်းကိုင္လုိက္တာ။ ဒါေလးမ်ား ဘယ္ဟာ တဏွာ ဆိုၿပီး ေကာက္ျပလိုက္၊ ၿပီးတာပဲ မဟုတ္လား- လို ့ သူတို ့က ျပန္ေျပာၾကတယ္။

တို ့ကလည္း သည္လို အသာကေလး ေကာက္ျပလို ့ မရဘူး - လို ့ျပန္ေျပာလိုက္ပါတယ္။ တဏွာဆိုတာ ဘယ္လိုအရာျဖစ္တယ္ ဆိုတာကို ျမင္ႏိုင္ဖို ့အတြက္ ပလႅင္အေနနဲ ့ အမ်ား ႀကီး ေရွ ့ေျပးတည္ေဆာက္ရဦးမွာ ျဖစ္တယ္- လို ့ ျပန္ေျပာလုိက္တယ္။
ဘုန္ႀကီးကလည္း ေစ်းကိုင္ေနၿပီ။ ကဲ- ကဲ ရွည္ရွည္ေျပာရမယ္ဆိုလည္း ေျပာေပါ့ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို ့ကေတာ့ နားေထာင္ရမွာပဲ - လို ့ သူတို ့က သေဘာတူၾကတယ္။

သည္လိုနဲ ့ တို ့ကလည္း တဏွာအေၾကာင္း ေျပာဖို ့အတြက္ ပလႅင္ခံတည္ေဆာက္မႈေတြ ကို ေျပာရ ဆိုရတာေပါ့။
ခင္ဗ်ားတို ့ကို တခုကေလး ပဌမေျပာရမွာကေတာ့ ငါရွိတယ္- ဆိုတဲ့အခ်က္ကို အရအမိ တည္ေဆာက္ဖို ့ပဲ- လို ့ေျပာလိုက္တယ္။
တကယ္ဆိုေတာ့ သူတို ့အေနနဲ ့ ငါရွိတယ္ ဆိုတာကို အေၾကာက္ဆံုးပါပဲ။ တရားသမား ေလာကမွာ အေၾကာက္ဆံုးက “ငါ ရွိတယ္“ဆိုတာကို အေၾကာက္ဆံုးပဲ။
ဘာျဖစ္လို ့လဲဆိုေတာ့ တရားေလာကမွာ ပင္မ စံတုတ္တိုက္ သင္ၾကားထားတာက အနတၱ မဟုတ္လား။
ဗုဒၶဘာသာနဲ ့ အနတၱ၊ အနတၱနဲ ့ဗုဒၶဘာသာ ဆိုတာ ဘယ္လိုမွ ခြဲလို ့မရတဲ့ ပစၥည္းလို ျဖစ္ ေနတာ မဟုတ္လား။

အႏွစ္သာရမရွိတဲ့ အနတၱ
ႏိုင္ငံျခား အသံလႊင့္ ဌာနတစ္ခုက ပရိသတ္ေမးတာေတြကို ျပန္လည္ေျဖၾကားရင္းနဲ ့ တစ္ ခါေတာ့ နိဗၺာန္ဟာ - အနတၱ ဆိုတဲ့စကားကို ေျပာသြားတယ္။ ဒါနဲ ့ သူတို ့ဆီကိုလည္း စာတေစာင္ ျပန္ေရးလိုက္ပါတယ္။
ခင္ဗ်ားတို ့ အသံလႊင့္ဌာနဟာ အင္မတန္ တိက်ေသခ်ာတယ္ဆိုၿပီး၊ ဂုဏ္ရွိေနတဲ့ အသံ လႊင့္ဌာန ျဖစ္တယ္။ အခု ခင္ဗ်ားတို ့က ” နိဗၺာန္” ကို ” အနတၱ“လို ့ လုပ္လိုက္တာကေတာ့ ဂုဏ္ပ်က္စရာ ျဖစ္သြားၿပီ။ တကယ္ကေတာ့ “ နိဗၺာန္” ကို “အနတၱ” လို ့ မေျပာထုိက္ဘူး။ မေျပာထိုက္တာကေတာ့ အာဂမယုတၱိ အေနနဲ ့ကို ထင္ ထင္ရွားရွား ရွိေနလို ့ ျဖစ္တယ္။
“ သေဗၺဓေမၼာ” ဆိုတာ ဓမၼအားလံုး ပါေပမယ့္ “ နိဗၺာန္” မပါတဲ့ ဓမၼအားလံုး ကို ဆိုလိုတာ လို ့ ေသေသခ်ာခ်ာ ဖြင့္ဆိုထားတာ ေတြ ့ရပါလိမ့္မယ္။ ဒါ အာဂမယုတၱိေပါ့။ သည္ေတာ့ “နိဗၺာန္”ကို “ အနတၱ”လို ့ေျပာတာဟာ အဌကထာကို လြန္ၿပီး၊ ေျပာရာေရာက္ေနပါတယ္။ ဒါမသင့္ျမတ္လွဘူး။ သဘာ၀ယုတၱိနဲ ့ ၾကည့္မယ္ဆိုရင္လည္း “ အနတၱ” ရဲ့ အနက္ဟာ ဘာလဲ။ အနတၱ ရဲ့အနက္က အသာရကေဌန ဆိုေတာ့ အႏွစ္သာရ မရွိတာကိုေျပာတာ။
နိဗၺာန္က ဘာတုန္း။ သာရလား၊ အသာရလား။ နိဗၺာန္ဟာ အႏွစ္သာရ ရွိသလား၊ မရွိဘူး လား၊။ တကယ္ေတာ့ နိဗၺာန္ဟာ အႏွစ္သာရ ရွိတယ္ဆိုတာ လူတိုင္းသိေနၾကတာပဲ။ သည္ေတာ့ အႏွစ္သာရ မရွိတဲ့ အနတၱဟာ နိဗၺာန္ပဲလို ့ ဆိုခဲ့လို ့ရွိရင္ နိဗၺာန္ ဆုိတာ အႏွစ္ သာရ မရွိတာႀကီး - လို ့ေျပာရာ ေရာက္ေနမွာေပါ့။ သည္လိုပဲ စာထဲမွာ ေျပာလိုက္တယ္။

အရိယသစၥာ
တကယ္ေတာ့ ဗုဒၶဘာသာကို တိုးတက္တဲ့အျမင္နဲ ့ ၾကည့္ၿပီး ေဟာေျပာသြားတဲ့ တခ်ဳိ ့ ပုဂၢိဳလ္ေတြေတာင္မွ အနတၱ ဆိုရင္ သိပ္ႀကိဳက္တတ္ၾကတယ္။ ဗုဒၶက ထူးထူးျခားျခား ေျပာ တဲ့စကားဟာ ဘာလဲလို ့ သူတို ့ကို ေမးရင္“ အနတၱ” လို ့ျပန္ေျဖၾကားတတ္ၾကတယ္။ အနတၱကို ဆိုက္ေအာင္ လုပ္တာဟာ ဗုဒၶဘာသာပဲ လို ့့မွတ္ယူထားတတ္ၾကတယ္။ အနတၱဟာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေတြအတြက္ သည္းေျခႀကိဳက္ေပါ့။

တကယ္ေတာ့ အနတၱကို ႀကိဳက္ေလာက္ေအာင္ကလည္း သူတို ့ သေဘာဓမၼနဲ ့ သူတို ့၊ ကိုက္ေနၾကပါတယ္။ သူတို ့ သေဘာဓမၼက “ ပရမတၱသစၥာ” ျဖစ္တယ္။
သူတို ့ သေဘာဓမၼ ပရမတၱသစၥာနဲ ့ ဘုရားသွ်င္ေဟာတဲ့ အရိယသစၥာဟာ တူတာလည္း မဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ခုစီ သပ္သပ္ ျဖစ္ပါတယ္။

ပရမတၱသစၥာနဲ ့ တည္ေဆာက္ထားတဲ့လူ၊ အဲသည္လူက လႈပ္ရွားလို ့ ျဖစ္ပြားလာတဲ့ အမႈ ကသာ “ အရိယသစၥာတရား” ျဖစ္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ သည္သစၥာတရားႏွစ္ခုဟာ မတူပါဘူး။

လူ ့ကိုယ္ရဲ့ အစိတ္အပိုင္းေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ တရားေတြက ပရမတၱသစၥာ ေတြျဖစ္ၾကတယ္။ ပထ၀ီ၊ ေတေဇာ၊ အာေပါ၊ ၀ါေယာ၊ ေ၀ဒနာ၊သညာ …စတာေတြဟာ ပရမတၱသစၥာ ေတြေပါ့။ ဒါဟာ လူ ့အစိတ္အပိုင္းေတြ ျဖစ္တယ္။
သည္အစိတ္အပိုင္းေတြနဲ ့ တည္ေဆာက္လိုက္တဲ့ အခါ လူဆိုၿပီး ျဖစ္လာတယ္။ ေယာက်္ား၊ မိန္းမ စတာေတြေပါ့။ သည္လူကေနၿပီး ကိုယ္နဲ ့ျဖစ္ေစ၊ ႏႈတ္နဲ ့ျဖစ္ေစ၊ စိတ္နဲ ့ ျဖစ္ေစ လႈပ္ရွားလို ့ ျဖစ္ပြားလာတဲ့ အမႈေတြရဲ့ အေကာင္း၊ အဆိုး ။ ျဖစ္ပြားလႈပ္ရွားလာ မယ့္ အက်ဳိးအျပစ္ေတြကိုသာ ဗုဒၶျမတ္စြာက “ အရိယသစၥာ ” အျဖစ္ ေဟာၾကားခဲ့တာ ျဖစ္ ပါတယ္။
အနတၱလည္း သည္းေျခႀကိဳက္
လူ ့အစိတ္အပိုင္းရယ္၊
လူရယ္၊
လူ ့လႈပ္ရွားမႈရယ္ - ဆိုတဲ့ သံုးခုအထဲမွာ-
“ လူ ့လႈပ္ရွားမႈေၾကာင့္ ျဖစ္ပြားတဲ့ အမႈကိုသာ အရိယသစၥာတရား” လို ့ ေျပာရမွာ ျဖစ္တယ္။
လူေကာင္ႀကီးရဲ့ အစိတ္အပိုင္းျဖစ္တဲ့ ဓါတ္ေတြ၊ ပရမတ္ေတြကို အရိယသစၥာတရား လို ့ထင္မိိရင္ေတာ့ တတ္တတ္စင္ေအာင္ လြဲတာပဲ ျဖစ္တယ္။

အဲသည္ ပရမတၱသစၥာေတြကို အရိယသစၥာ လို ့ထင္ၿပီး ရႈၾကည့္ေနရင္ ပရမတၱ ေတြကိုပဲ ျမင္လာမွာ ျဖစ္တယ္။ ပူေနတယ္ဆိုရင္ မပူေအာင္ အစိုးမရဘူး။ ေအးေနတယ္ ဆိုရင္ မေအးေအာင္ အစိုးမရဘူး။
ဥပမာ- စိတ္ေတြကလည္း ျဖစ္-ပ်က္ေနတယ္။ ျမင္စိတ္ကလည္း ျမင္စိတ္ျဖစ္သြားၿပီး ပ်က္သြားတယ္။ ၾကားစိတ္ကလည္း ၾကားၿပီး တဲ့ေနာက္ ပ်က္သြားတယ္။
ဒါေတြကို ရႈလိုက္တဲ့အခါ ျဖစ္-ပ်က္ေနတာ ကိုလည္း ျမင္ရပါ့မယ္။ သည္လို “ ျဖစ္-ပ်က္” ေနတာကို ျမင္တဲ့အခါ မျဖစ္- မပ်က္ေအာင္ ကလည္း ျပင္လို ့မရဘူး။ ဒါမွ မဟုတ္ ျဖစ္-ပ်က္ေနတာကို ပိုၿပီး ျဖစ္ပ်က္သြားေအာင္လည္း လုပ္ဖို ့မတတ္ႏိုင္ဘူး။

ျမင္တဲ့ အတုိင္းကေနၿပီး ျမင္တဲ့အရာကို သင္ခန္းစာယူၿပီး မျဖစ္ေအာင္၊ မပ်က္ေအာင္က လည္း ျပင္လို ့ မရဘူး- ဆိုေတာ့ ကိုယ္ျမင္တာ အေပၚမွာ “ အစိုးမရဘူး” ျဖစ္ေနတာေပါ့။ သည္လို ပရမတၱသစၥာကို ၾကည့္ၿပီး ကိုယ္က ဘာမွ လုပ္လို ့မရဘဲ သူျဖစ္ခ်င္တဲ့ အတိုင္းပဲ ျဖစ္ေနတာပဲ။ ဘာမွ အစိုးမရဘူး ဆိုၿပီး လက္မိႈင္ခ်ရတဲ့ အသိကို ရလာပါေတာ့တယ္။
သည္အထိရလာတာ ျဖစ္တဲ့အတြက္ မွန္လိုက္ေလ၊ အနတၱတရား- ေပါ့ေလ။ သည္လိုနဲ ့ ပရမတၱသစၥာကို ရႈမိမွားရာကေနၿပီး အနတၱကလည္း သည္းေျခႀကိဳက္ ျဖစ္လာတာေပါ့။

Website counter

Back to TOP