ဒါ ဘ၀ပဲ

စကားေတာင္ ရွိပါေသးတယ္။ ပဌမေတာ့ အရက္ကို လူကေသာက္တယ္။ ေနာက္က်ေတာ့ အရက္က လူကိုေသာက္ တယ္။ ဆိုတဲ့စကား၊ သည္စကားဟာ အမွန္အကန္ ေျပာတဲ့ စကားပဲ ျဖစ္တယ္။ တကယ္ က်ေတာ့ အရက္တုိ ့၊ ေဆးလိပ္တို ့ ဆိုတာ အျပင္အပ ပစၥည္း မဟုတ္ပါလားဗ်ာ။

သည္ အျပင္အပ ပစၥည္းတစ္ခုက အရိွန္ရလာၿပီး၊ က်ဳပ္တုိ ့ကိုယ္ေပၚမွာ လည္ပတ္မႈတစ္ခု၊ စက္တစ္ခု ျဖစ္သြားတယ္။ လည္ပတ္မႈတစ္ခု ျဖစ္သြားေတာ့ သူကပဲ သူ ့ကို ျပန္ေသာက္ တယ္။ ကိုယ္က သူ ့ အဖမ္းစားခံရၿပီး၊ သူေသာက္ခိုင္းတာ ခံေနရတယ္။ ေနာက္ထပ္ ျပန္ေသာက္ရေအာင္ သူက သံသရာ စက္ကြင္းတစ္ခု လုပ္ေနတယ္။ သည္လို ဆိုလိုတာပါ။
သည္ေနရာမွာ သံသရာစက္ကြင္း ဆိုတဲ့ စကားလံုးအသစ္ကေလးလည္း ၀င္လာပါတယ္။
အပျဖစ္တဲ့ အရာ၀တၳဳပစၥည္းတစ္ခုက ဖမ္းစားၿပီး လူအေပၚမွာ ေပါက္ပြားရွင္သန္တာ ျဖစ္တဲ့ အတြက္ ဒါကို သံသရာစက္ကြင္း လို ့ ေျပာရတာျဖစ္တယ္။
သံသရာစက္ကြင္း တင္မကပဲ သည္အရာကို ထူးထူးျခားျခား ေနာက္ထပ္ စကားအသစ္ တစ္ခုနဲ ့ ေျပာရရင္ “ဘ၀” လို ့ေျပာရမယ္။ ဒါ “ဘ၀”ပဲ။

နတၳိဒါနိ ပုနဗၻေ၀ါ
“ဘ၀” ဆိုတာ သည္ လူကိုယ္ေကာင္ႀကီးကို ေျပာေနတာ မဟုတ္ဘူး။ သည္ လူေကာင္ႀကီး အေပၚမွာ မဟုတ္မဟတ္ အရာတစ္ခုက ရွင္သန္ေပါက္ပြားေနတဲ့ အျဖစ္ကို သာ “ဘ၀” လို ့ေျပာရတာျဖစ္တယ္။ သည္ လူေကာင္ႀကီးရဲ့ ေမြးကေန ေသအထိက “ဘ၀” လို ့ ေျပာရတာ မဟုတ္ဘူး။
လူနဲ ့ ဘ၀၊ အတူတူပဲလား - လို ့ေမးရင္ သာမန္ ဗုဒၶဘာသာ ၀င္ေတြကေတာ့ အတူတူပဲ လို ့ ေျပာၾကမွာပဲ။ တကယ္ကေတာ့-
“လူ”နဲ ့ “ဘ၀” အတူတူမဟုတ္ဘူး။
“လူ” က “လူ”ပဲ။
သည္ “လူ” အေပၚမွာ ေဘးပစၥည္းတစ္ခုခုကို စြဲၿငိၿပီး၊ အဲသည္ ေဘးပစၥည္းတစ္ခု က ပူးကပ္ၿပီး ရွင္သန္ ျဖစ္ပြားေနတာကိုသာ “ဘ၀” လို ့ ေျပာရတာ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါေၾကာင့္ ဟုိ- ေမြးကင္းစ ငယ္ငယ္ေႏွာင္းေႏွာင္းေလး ဆိုရင္ “ဘ၀ မရွိဘူး” လို ့ ေျပာရ လိမ့္မယ္။ “လူ” ရွိေပမယ့္ “ဘ၀”မရွိေသးတဲ့ အေနအထားေပါ့။
ကိုယ့္ဖာသာကိုယ္ လႈပ္လႈပ္ရွားရွားနဲ ့ စကားေတြ ေျပာလာၿပီး၊ အလုပ္ေတြလည္း လုပ္လာ ၿပီး၊ စိတ္ကူးေတြလည္း ကူးလာၿပီးမွ “ဘ၀”က ျဖစ္လာတာပါ။
ဒါေပမယ့္ တရားဓမၼေတြကို အမွန္အကန္အတိုင္း က်င့္ႀကံအားထုတ္ လုိက္ျပန္ရင္ အဲသည္ “ဘ၀” ဟာကုန္သြားျပန္ပါတယ္။ သည္လို“ဘ၀” ကုန္ေအာင္ လုပ္သြားႏိုင္တဲ့ လူေတြဟာ “လူ” ေကာင္ႀကီး ထင္ထင္း ရွိေနလ်က္က “ဘ၀မရွိ”ေတာ့တာေပါ့။

ျမတ္စြာဘုရားဆိုလ်င္ သည္စကားကို ေတာ္ေတာ္ ေျပာပါတယ္။ ပဌမဆံုးေဟာတဲ့ “ဓမၼ စကၠပ၀တၱသုန္” မွာ-
“နတၳိဒါနိ ပုနဗၻေ၀ါ” တဲ့။
“ငါ့မွာ အခု ဘ၀မရွိေတာ့ဘူး” တဲ့။

ဘ၀ ဆုိတာ လူ ကို ေျပာတာ မဟုတ္ေၾကာင္း၊ ျမတ္စြာဘုရားရဲ့ စကားနဲ့ ထင္ရွားပါတယ္။ ဘ၀ဆိုတာ ပေယာဂပစၥည္းတစ္ခု သာ ျဖစ္ပါတယ္။
လူအေပၚမွာ မွီကပ္ၿပီး စက္ယႏၱရားခတ္ၿပီး ျဖစ္၊ ပ်က္ ေနတာ“ဘ၀” ပါ။

စိတၱဇနဲ ့ လုပ္တာေတြဟာ ဘ၀ေတြ
ျပည္ကလူေတြက-
“ငါ” ရယ္၊
“ငါ မဟုတ္ဘဲ၊ ငါ အေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ အေကာင္”ရယ္။
သည္ႏွစ္ခု ရွိေၾကာင္း သိရမယ္- လို ့တို ့ကေျပာတယ္။
သည္အေၾကာင္းကို ရွည္ရွည္ေ၀းေ၀းႀကီးကို ရွင္းျပလိုက္တယ္။ သူတို ့ကလည္း နား ေထာင္ေပးၾကပါတယ္။ နားမေပါက္ေပမယ့္ ထိုင္ရတာ ၾကာၿပီဆိုေတာ့ ေညာင္းတယ္နဲ ့ တူပါရဲ့။ “နားလည္းရဲ့လား” ဆိုေတာ့ “နားလည္ပါတယ္” လို ့ ေျပာၾကတယ္။
တကယ္ကေတာ့ “ငါ” မဟုတ္ဘဲနဲ ့ “ငါ” အေယာင္ေဆာင္ေနတဲ့ အရာကို ျပတ္ျပတ္သား သား သိျမင္ဖို ့ဆိုတာ ေတာ္ေတာ္ႀကိဳးစားရမယ့္ ကိစၥ ျဖစ္ပါတယ္။
ဒါနဲ ့ အခု နားမလည္ၾကေသးလည္း ေနာင္ ေတြ ့ၾက ဆံုၾကတဲ့ အခါ ထပ္ၿပီး ေမးၾက၊ ျမန္းၾက ဦးေပါ့ဗ်ာ- လို ့ေျပာရတယ္။

သည္ေတာ့ ေနာက္ဆံုး ခင္ဗ်ားတို ့ကို ေျပာခ်င္တာက-
ခင္ဗ်ားတို ့ လႈပ္ရွားတိုင္း၊ လႈပ္ရွားတိုင္း ခင္ဗ်ားတို ့ကိုယ္တိုင္ လႈပ္ရွားတာလား၊ ခင္ဗ်ား တို ့ မဟုတ္ဘဲ ခင္ဗ်ားတို ့ အေယာင္ေဆာင္ၿပီး ေနတဲ့အရာက လႈပ္ရွားတာလား ဆိုတာ သိေအာင္ လုပ္ရမယ္ - လို ့ ေျပာလိုက္တယ္။
“ငါမဟုတ္တဲ့ အေကာင္” ကို ဘာလို ့ ေျပာမလဲ။
စိတၱဇေကာင္လို ့ ေျပာရမယ္။
သည္ေတာ့ အလုပ္တစ္ခု လုပ္တဲ့အခါမွာ-
ကိုယ္ကလုပ္တာလား၊ စိတၱဇက လုပ္တာလား၊ ဒါကိုသိဖို ့ လိုအပ္လာတယ္။
“ငါ- ကလုပ္တာလား၊ ငါ- အေယာင္ေဆာင္က လုပ္တာလား” ဒါကိုသိဖို ့ လိုအပ္တယ္။

ႏွစ္ပိုင္း ခြဲရပါမယ္
အရက္ေသာက္ေနက် လူတစ္ေယာက္အေနနဲ ့-
ငါ - ကေသာက္ခ်င္တာလား၊ အရက္က ေသာက္ခ်င္တာလား၊ ဒါကို ျပန္ဆန္းစစ္ရမယ္။
တကယ္ကေတာ့ အရက္က ျပန္ေသာက္ခ်င္ေနတာ သာျဖစ္ပါတယ္။
အရက္က ငါ-ဘား လို ့ ေမးရင္၊ အရက္ဟာ ငါ-မဟုတ္ဘူး။
သည္ႏွစ္မ်ဳးိ ငါ- ရယ္ ငါမဟုတ္တဲ့ အေကာင္ရယ္ ႏွစ္ပိုင္းခြဲၿပီး ျမင္ေအာင္ ၾကည့္ရမယ္။

ထမင္းစာတယ္ဆုိၾကပါစုိ ့။
ငါက စားတာလား၊ ငါမဟုတ္တဲ့ အေကာင္က စားတာလား ဒါကိုသိေအာင္လုပ္ရမယ္။ ဆိုလိုတာက-
ဗိုက္ဆာလို ့ စားတာလား၊
အရသာခံခ်င္လို ့ စားတာလား၊
ဗိုက္ဆာလို ့ စားတာဆိုရင္ ငါကစားတာ ျဖစ္တယ္။
ပါးစပ္ ဆာလို ့ အရသာခံခ်င္လို ့ စားတာဆိုရင္ ငါမဟုတ္တဲ့ အေယာင္ေဆာင္ ကစားတာ ျဖစ္တယ္။ သည္လို ႏွစ္ပိုင္း ခြဲရပါမယ္။
သည္ေတာ့ “ပါးစပ္က ဆာတာ” ရယ္။ “ဗိုက္က ဆာတာ” ရယ္- လုိ ့ စကားႏွစ္မ်ဳိး ရွိလာ ပါတယ္။ တို ့ျမန္မာ စကားမွာေတာ့ မရွိဘူး။ လူမ်ဳိးငယ္ေတြမွာေတာ့ သည္စကားရွိတယ္။ “ပါးစပ္ဆာတယ္ဆိုတာ စားစရာ ရွိတာကို အရသာခံခ်င္လို ့ စားတာ”။
တကယ္တမ္း လူမွာ အာဟာရဓါတ္ လိုအပ္လို ့ စားတာမဟုတ္ဘူး။ အရသာခံေနက်မို ့ စားခ်င္တာ မ်ဳိးသာ ျဖစ္တယ္။ ဗိုက္ဆာတယ္ဆိုတာက်ေတာ့ ပါးစပ္ဆာတာနဲ ့ မတူဘူး တကယ့္ကို ကုိယ္ကာယႀကီးက လိုအပ္လာလို ့ ဗိုက္ဆာလာတာ ျဖစ္တယ္။

သည္ေတာ့ လူမွာ
“ငါရယ္၊ ငါ-မဟုတ္တဲ့ အေယာင္ေဆာင္ ငါ ရယ္”
သည္ႏွစ္မ်ဳိး ရွိေနတာ ထင္ရွားပါတယ္။
သည္ထင္ရွားတာကို ျမင္ၿပီဆိုရင္ ခင္ဗ်ားတို ့ အရေကာက္ခ်င္တဲ့ တဏွာကိုလည္း အရေကာက္ႏိုင္ၿပီ - လို ့ ေျပာလိုက္ရတယ္။ သည္ေတာ့ သူတို ့ကလည္း “ေျပာပါတာ့ ဘုရား” လို ့ ေျပာၾကတယ္။

Website counter

Back to TOP