လူအစစ္က လိုခ်င္တာ တဏွာမဟုတ္ဘူး

“လိုခ်င္တယ္” ဆိုတာမွာ ေသးေသးမႈန္မႈန္ေလး လုိခ်င္တယ္။ ဒါမွမဟုတ္ မိုးေလာက္ႀကီး လိုခ်င္တယ္- စသျဖင့္ ဒီဂရီအားျဖင့္ အမ်ဳိးမ်ဳိး ရွိၾကတယ္။ “လိုခ်င္တာ” မွာ-

မိုးေလာက္ႀကီး လိုခ်င္တာ ျဖစ္ျဖစ္ “ငါ” (အစစ္)က
လိုခ်င္တာဆိုရင္“တဏွာ” မဟုတ္ဘူး။ သည္လိုမဟုတ္ဘဲ
ေသးေသးမႈန္မႈန္ေလး အႏုျမဴေလာက္ကေလး လိုခ်င္တာ ျဖစ္ေပမယ့္ “ငါ” က လိုခ်င္တာ မဟုတ္ဘဲ “ငါ” မဟုတ္တဲ့ “အေယာင္ေဆာင္ ငါ ” က လိုခ်င္တာ ဆိုရင္ေတာ့ “တဏွာ” ပဲ လို ့ ေျပာလိုက္ပါတယ္။

သည္ေတာ့လည္း -
အင္း - ဘုန္းႀကီးက အရွည္ႀကီး ေျပာမွ သိမယ္ ဆိုတဲ့ အတိုင္း တကယ့္အရွည္ႀကီး ေျပာမွ သိေတာ့တာပဲ- လို ့ သူတို ့ ၀န္ခံၾကတယ္။
တကယ္ေတာ့ တဏွာကို သိဖို ့ဆိုရင္ “ငါ” အစစ္နဲ ့“ငါ” အတုကို ကြဲကြဲျပားျပား သိမွ ျဖစ္မွာ အမွန္ပဲ။ သည္ႏွစ္ခု မကြဲျပားဘူးဆိုရင္ တဏွာကို ဘယ္လိုေျပာလို ့ရမလဲ။

ငါအစစ္က လိုခ်င္တာ ဆုိရင္ ဘယ္မွ်ေလာက္ လိုခ်င္လိုခ်င္ “တဏွာ” မဟုတ္ဘူး။ “ငါ” မဟုတ္တဲ့ အေကာင္က လုိခ်င္တာ ဆိုရင္ ဘယ္ေလာက္ ေသးေသးမႊားမႊား လိုခ်င္ေစကာ မူ “တဏွာ”ပဲ။
ပယ္ေနတာေတြ တင္းၾကမ္းျပည့္
ကဲ- သည္ေတာ့ တဏွာ အရေကာက္ကို ရၾကၿပီ မဟုတ္လား။ ပီပီသသ ခြဲျခားလိုက္ရၿပီ မဟုတ္လား သည္လို တဏွာကို ပီပီသသ ကြဲကြဲျပားျပား သိျမင္ပါမွ တဏွာကို တို ့က သတ္ႏိုင္မွာ မဟုတ္လား။
ငါ အစစ္က လိုခ်င္တာေတြ သြားသတ္လို ့ကေတာ့ သည္ “ငါ” ႀကီး ခ်ဳိ ့တဲ့သြားမွာဘဲ။ ဗိုက္ ဆာလို ့ ထမင္းစားခ်င္တာကို ဒါတဏွာပဲလို ့ သြားသတ္လို ့ကေတာ့ ဘယ္ရမလဲ။ အစာ အာဟာရ ခ်ိဳ ့တဲ့သြားမွာေပါ့။ ဗိုက္က ၀က္သားဟင္း စားခ်င္တယ္၊ ၾကက္သားဟင္း စားခ်င္တယ္ - ဆိုတာကို ဒါ တဏွာပဲ။ မစားခ်င္နဲ ့ - ဆုိၿပီး စားခ်င္တဲ့ စိတ္ကို ပယ္သက္ လိုက္ရင္ အာဟာရ ခ်ဳိ ့တဲ့မႈေတြ ျဖစ္လာမွာေပါ့။
သည္ေန ့ တရားေလာကမွာျဖင့္ သည္လို ပယ္ေနတာေတြဟာ တင္းၾကမ္းျပည့္ မဟုတ္ လား။ သည္လို မယ္ရမယ့္ ဟာကို ပယ္ေနၾကၿပီး ပယ္တဲ့ အက်င့္ကိုပဲ တရားမွတ္ေနၾက တယ္။ အသားစားေရွာင္တဲ့ အက်င့္ကို တရားလုပ္ေနၾကတာ မဟုတ္လား။ သက္သတ္ လြတ္တို ့၊ မီးလြတ္တို ့၊ ဒါေတြကို တရားလုပ္ေနၾကတယ္။ ဒါေတြကိ တရားမွတ္ေနၾက တယ္။ ဒါေတြကို စားခ်င္တာ တဏွာဆိုၿပီး ပယ္ေနၾကတယ္။
ေဒ၀ဒတ္ဂိုဏ္သား
တို ့ဆုိရင္ ေလး၊ ငါးႏွစ္သားကတည္းက စၿပီး အမဲသား မစားဘူး၊၀က္သား မစားဘူး၊ ၾကက္သားလည္း မစားရတဲ့ အျဖစ္ကို ေရာက္ခဲ့ဖူးတယ္။ သည္လို မစားဘဲ ေနတာကို တရား လို ့လည္း ထင္ခဲ့ဖူးတယ္။ တရားက်င့္တာလို ့လည္း ထင္ေနခဲ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ အသားမစားဘဲ ေနတာကို ကိုယ့္ဟာကိုယ္ အဟုတ္ႀကီး ထင္ၿပီး၊ ၀မ္းသာခဲ့တယ္။ ပတ္၀န္း က်င္ကလည္း လက္ခုပ္ၾသဘာ ေပးၾကတယ္ေလ။
သည္လိုနဲ ့ ဆယ့္ငါးႏွစ္၊ ဆယ့္ေျခာက္ႏွစ္ေလာက္မွာ မႏၱေလး ေရာက္လာၿပီး ဆရာေတာ္ ႀကီးတစ္ပါးနဲ ့ အတူတူ ေနခဲ့ရတယ္။ ဆရာေတာ္ႀကီးကိ သီလရွင္ႀကီးတစ္ပါးက ခ်က္ျပဳတ္ ၿပီး ဆြမ္းကပ္တယ္။ သည္လို ခ်က္ျပဳတ္ရတဲ့ အထဲမ်ာ ၀က္အူေခ်ာင္းေတြ၊ ၀က္သားေတြ၊ အမဲသားေတလည္း ပါတာေပါ့။ မႏၱေလးက ေက်ာင္းဒကာေတြက လွဴတာေတြေပါ့။ သီလ ရွင္ႀကီးက သူခ်က္တဲ့ အသားဟင္းေတြကို ခ်န္ၿပီး တို ့ကို ေကၽြးေလ့ရွိတယ္။
တို ့ကလည္း အသားမစားတာ ဆိုေတာ့ ျငင္းတာေပါ့။ ဘာတစ္ခုမွ မစားဘူး။ ရက္ပိုင္း အတြင္းမွာပဲ ဆရာေတာ္ႀကီးက သိသြားတယ္။ သိသြားတယ္ ဆိုရင္ပဲ ျမည္ေတာ့ တြန္ေတာ့ တာေပါ့။
“နင္သာ ေဒ၀ဒတ္ ဂိုဏ္သားလား၊ ဘုရား ဂိုဏ္းသားလား” တဲ့။
သည္ေတာ့ တို ့က “ဘုရားဂိုဏ္းသားပါ” လို ့ ေျဖရေတာ့တာေပါ့ဒ
ဘုရားနဲ ့ေဒ၀ဒတ္ ဂိုဏ္းခြဲတဲ့အခါ ေဒ၀ဒတ္ ေတာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြ နင္မသိဘူးလား - ဆို ေတာ့ တို ့ကလည္း “မသိဘူးဘုရား” လို ့ ေျဖလိုက္တယ္။
ေဒ၀ဒတ္ ကေနၿပီး ေတာင္းတဲ့ အခ်က္ေတြထဲမွာ ရဟန္းေတြကို အသားမစားရဘူး - လို ့ ပညတ္ေပးဖို ့အခ်က္ ပါတယ္ဆိုတာ မွတ္ထား။ အသားမစားတဲ့သူဟာ ဘုရားဂိုဏ္းသား လား၊ ေဒ၀ဒတ္ဂိုဏ္းသားလား ဆိုေတာ့ ေဒ၀ဒတ္ ဂိုဏ္းသားျဖစ္ေနပါၿပီ ဘုရားလုိ ့ ။ တို ့ လည္း အဲသည္က်မွ သေဘာေပါက္သြားေတာ့တယ္။
မဂၤလာဖ်က္တဲ့သူ
ေနာက္ဆရာေတာ္ႀကီးက ဆက္ေျပာေသးတယ္။ သႏၱဳဌီမဂၤလာ ကို နင္ ဘယ္လိုသိထား လဲ တဲ့။ သူမ်ားအိမ္သြားၿပီး ဆြမ္းစားမယ္ ဆိုရင္ နင္က အသားမစားဘူးဆိုေတာ့ အိမ္ရွင္ ေတြမွာ နင့္အတြက္ ဟိုဟာရွာရ၊ သည္ဟာရွာရ ပ်ာေလာင္ခတ္မေနေပဘူးလား။ ဒါဆုိရင္ “သႏၱဳဌီမဂၤလာ” ကို ေစာင့္ထိန္းရာ ဘယ္ေရာက္မလဲ။ နင္ဟာ မဂၤလာဖ်က္တဲ့ အေကာင္ - စသျဖင့္ ဆရာေတာ္ႀကီးက ပုဒ္မေတြ အမ်ားႀကီးတပ္ၿပီး တို ့ကို စြဲခ်က္တင္ေတာ့တာပဲ။
တို ့လည္း တခါတည္း အသားမစားတဲ့ ေဒ၀ဒတ္ဂိုဏ္းသား ဘ၀ကေန ျပဳတ္ထြက္သြားခဲ့ တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခ်က္ခ်င္းေတာ့ အသားျပန္မစားႏိုင္ခဲ့ဘူး။ ဒါဟာ ေရွာင္ရမည့္အရာ မဟုတ္ဘူး - ဆုိၿပီး အသိပညာကေလးနဲ ့ တျဖည္းျဖည္း က်င့္ရင္း အသက္ႏွစ္ဆယ့္ငါးႏွစ္ ေလာက္ေရာက္မွ အမဲသားကို ျပန္စားႏိုင္တဲ့ အဆင့္ ေရာက္လာခဲ့တယ္။
တရားမဟုတ္တာကို တရားလုပ္ခဲ့တဲ့ အက်င့္ကလည္း ပယ္ဖို ့က်ေတာ့ အခက္သားပဲ။
နားမလည္ဘူး ဆိုရင္ေတာ့
ဆိုလိုတာက ျမန္မာျပည္မွာ တရားမဟုတ္ဘဲ တရားလုပ္ၿပီး က်င့္ေနၾကတဲ့ အသိုင္းအ၀ိုင္း က ေတာ္ေတာ္မ်ားတယ္။ သည္လို ျဖစ္တာဟာ-
“တဏွာမသိရာကေနၿပီး တဏွာမဟုတ္တာကို တဏွာလုပ္ၿပီး အပယ္မွားရာက တရားတု ေတြထဲမွာ ဒုကၡေရာက္ရပံုပါပဲ။”
တကယ္ေတာ့ “ငါ” အစစ္က စားခ်င္တာဆိုရင္ ၀က္သားစားစား၊ ၾကက္သား စားစား၊ တဏွာမဟုတ္ဘူး။ “ငါမဟုတ္တဲ့ အေကာင္က စားခ်င္တာဆိုရင္ ဟင္းသီးဟင္းရြက္ပဲ စားစား တဏွာပဲ။” သည္လိုသိရပါလိမ့္မယ္။
“ငါ” မဟုတ္တဲ့ အေကာင္က ဖုတ္ေကာင္ပဲ ျဖစ္တယ္။
“ငါ” မဟုတ္တဲ့ အေကာင္ စားခ်င္တာဟာ ဖုတ္ေကာင္ စားခ်င္တာပဲ ျဖစ္တယ္။ သည္ဖုတ္ ေကာက္ႀကီးက စားခ်င္ေနတာကို သြားေကၽြးမိလို ့ကေတာ့ ဖုတ္သက္ရွည္ေနမွာပဲ။ သည္ ဖုတ္ေကာင္ႀကီးက အသက္ပို ရွည္ေလ မဟုတ္တာေတြ စားခ်င္ေလ ျဖစ္မွာပဲ။
တကယ္က ငါ အစစ္က ဘယ္ေတာ့မွ မသရမ္းဘူး။ စားသင့္စားထိုက္တာကိုပဲ စားတယ္။ စားသင့္ စားထိုက္တာကို စားခ်င္မွာျဖစ္တယ္။ ၀တ္သင့္ ၀တ္ထိုက္တာကိုပဲ ၀တ္ခ်င္မွာ ျဖစ္တယ္။ အစစ လိုခ်င္တာမွန္သမွ် “ငါ” အစစ္က လိုခ်င္တာဆိုရင္ “တဏွာ” မဟုတ္ဘူး။ “ငါ” မဟုတ္တဲ့ အေယာင္ေဆာင္ငါက လိုခ်င္တာမွန္သမွ်ကေတာ့ တဏွာ ပဲ။

ကဲ- စကားနက္ဆိုတာ သည္လို ပီပီသသ နားလည္ေအာင္လုပ္ဖို ့ အေရးႀကီးတယ္။ သည္လို အပီအသ နားမလည္ထားဘူး ဆိုရင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ရတဲ့အတြက္ ဘာမွ အက်ဳိးမရဘဲ ျဖစ္သြားလိမ့္မယ္လို ့သာ အေသအခ်ာ မွတ္ထားေပေရာ့။ ။



ဓမၼ၀ိဟာရီ

Website counter

Back to TOP