သာသနာေတာ္ေရး ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုလႊာ စာတမ္း။

“ရွင္ဥာဏ၊ ရွင္ဂုဏ မေထရ္တို႔၏ သာသနာေတာ္ေရး ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုလႊာ”

ဆက္ကပ္ရန္
ဥကၠ႒
ႏိုင္ငံေတာ္သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔ ဌာနခ်ဳပ္၊
ဇမၺဴဒီပေက်ာင္းေဆာင္၊ ကမာၻေအးကုန္းေျမ၊ ရန္ကုန္ၿမိဳ႕။

ေန႔စြဲ၊

အေၾကာင္းအရာ။ ။ သာသနာေတာ္ေရး ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုလႊာပါ ဘုရား။


ျမန္မာႏိုင္ငံ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္း ၀ိနည္းဓမၼကံ မွဳခင္းဆံုးျဖတ္ေရးလုပ္ထံုး အပိုဒ္( ၆၀ ) အရ သာသနာေတာ္၏ ဓမၼကံအညစ္အေၾကးမ်ားကို ဖယ္ရွားသုတ္သင္ေပးရန္ ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုအပ္ပါသည္ ဘုရား။
ဤသာသနာေတာ္ေရး ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုလႊာ မိတၱဴမ်ားကို တပည့္ေတာ္တို႔ ေနရာ ရက္ကြပ္/ေက်းရြာအုပ္စု သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔၊ ၿမိဳ႕နယ္ သံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔၊ တိုင္းသံဃာ့မဟာနာယကအဖြဲ႔၊ ျပည္ပမွ လက္လွမ္းမွီသမွ် ေထရ၀ါဒ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္းမ်ားႏွင့္ ႏိုင္ငံေတာ္ အာဏာပိုင္ အဖြဲ႔အစည္းမ်ားသို႔ ေပးပို႔ပါသည္ ဘုရား။
တပည့္ေတာ္တို႔ သာသနာေတာ္ေရး ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုလႊာကို မေလွ်ာက္ထားမွီ နိဒါန္းအျဖစ္ ေလွ်ာက္ထားရျခင္း၏ အေၾကာင္းႏွင့္ ေလွ်ာက္ထားသူ တပည့္ေတာ္တို႔၏ ဘ၀ကို ေရွးဦးစြာ တင္ေလွ်ာက္ပရေစ ဘုရား။
သာသနာေတာ္ေရး ေလွ်ာက္ထားေတာင္းဆိုလႊာ ေလွ်ာက္ထားရျခင္း၏အေၾကာင္းမွာ ယေန႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အက်င့္အႀကံပ်က္ပ်ား၊ အသိဉာဏ္ေခါင္းပါး ေနသည္ကို ဖယ္ရွားႏိုင္ရန္ျဖစ္ပါသည္။ ဤစကားကို ေပၚလြင္ရန္ ခ်ဲ႕ထြင္ပါမည္ ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို႔ ယေန႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ အက်င့္အႀကံလည္းပ်က္ျပားေနၾကပါသည္။ အသိဉာဏ္လည္း ေခါင္းပါးေနၾကပါသည္။
တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ခိုးစရာ၊ ဆိုးစရာ၊ လိမ္လည္ေျပာဆိုစရာ အစရွိေသာ အက်င့္အၾကံပ်က္ျပားစရာႀကံဳလွ်င္ ငါတို႔ ဗုဒၶဘာသာပဲ ဟူ၍ မေရွာင္မရွားပဲ ပ်က္ျပားေနၾကၿပီျဖစ္ပါသည္။ ဤေလွ်ာက္ထားခ်က္၏ အေထာက္အထားအျဖစ္ ေထာင္မ်ား တန္းမ်ား အခ်ဳပ္ခန္းမ်ား၌ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ပမာဏကိုၾကည့္လွ်င္ သိသာေပၚလြင္မည္ ျဖစ္ပါသည္။
တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ အျခားေသာ မိစၧာဒိ႒ိဘာသာမ်ားေအာက္ ရာခိုင္ႏွဳန္း မေလ်ာ့ေအာင္ မေကာင္းမွဳ ဒုစ႐ိုက္မ်ားျဖင့္ ပ်က္ျပားက်င့္ႀကံေနၾကပါသည္။ ေကာင္းက်ိဳး၊ မေကာင္းက်ိဳး၏ ထုထည္ပမာဏကို ေကာင္းမွဳ၊ မေကာင္းမွဳ၏ ထုထည္ပမာဏျဖင့္ ဆုံးျဖတ္ရမည္ျဖစ္၍ ဗုဒၶဘာသာ၀င္တို႔၏ အနာဂါတ္ ေကာင္းက်ိဳး၊ မေကာင္းက်ိဳးကုိ သူတို႔၏ ေကာင္းမွဳ၊ မေကာင္းမွဳျဖင့္ မ်က္၀ါးထင္ထင္ကဲ့သို႔ ေတြ႔ျမင္ခြင့္ရွိပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔၏ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ၾကေသာ္လည္း မိစၧာဒိ႒ိ ဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္မျခား အက်ိဳးမမ်ားသူမ်ားသာ ျဖစ္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားအတြက္ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ရျခင္းသည္ အေဟာသိကံ ကဲ့သို႔ ျဖစ္ေနပါသည္။
ဤေနရာ၌ ရွင္းလင္းရန္ ေလွ်ာက္ထားလိုပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ အျခား မိစၧာဒိ႒ိဘာသာ၀င္မ်ားထက္ ျမတ္သည္ဟု ထင္တတ္ၾကၿမဲျဖစ္ပါသည္။ ဘယ္သို႔ျမတ္သနည္းဟု ေမးလွ်င္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ား၌ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ မရွိ မိမိ တို႔မွာသာ ရွိသည္ဟု ေျဖတတ္ၾကပါသည္။
ဤသို႔ေျဖေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ အျခား ဘာသာမ်ား၌ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ မရွိသည္ကို အကယ္သိသည္ မဟုတ္ၾကပါ။ ထို႔ျပင္လည္း မိမိတို႔၌ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာ၊ ရတနာသံုးပါးကို ဆည္းကပ္ရျခင္း အေၾကာင္းသည္ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ၀င္ၿပီး သန္႔စင္ေသာ အမွဳမ်ား ျဖစ္ပြားရန္ ျဖစ္၍ မျဖစ္ပြားလွ်င္ ဘုရား၊ တရား၊ သံဃာသည္ မိမိအတြက္ အက်ိဳးသက္ေရာက္မည္ မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ အျခားဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ထူးျခားမွဳ မရွိ ျဖစ္ပါမည္။
တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ေနာက္တစ္နည္းအားျဖင့္လည္း မိမိတို႔ကသာ ျမတ္ေၾကာင္း ထင္ျမင္တတ္ၾကပါေသးသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမွာသာ စိတ္ သဘာ၀၊ ေစတသိတ္ သဘာ၀ႏွင့္ ႐ုပ္၊ နာမ္ သဘာ၀မ်ား ေစ့ငကံုလံု ရွိသည္၊ ဘယ္စိတ္၌ ေစတသိတ္ ဘယ္ေလာက္ယွဥ္သည္၊ ဘယ္႐ုပ္မ်ားသည္ ဘယ္စိတ္ေၾကာင့္ ျဖစ္သည္၊ ျမင္စိတ္ ၾကားစိတ္ကေလးမ်ား ျဖစ္ေသာအခါ ပထမဘ၀င္ လွဳပ္သည္၊ ေနာက္ ဆင္ျခင္သည္၊ ေနာက္ ျမင္စိတ္ျဖစ္သည္၊ ေနာက္ ခံလင့္သည္၊ စံုစမ္းသည္၊ ဆံုးျဖတ္သည္၊ အစစ ေသးစိတ္တရားမ်ား သိရသည္မွာ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ျဖစ္သည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ ျဖစ္ရသည္မွာ ျမတ္သည္ ဟူ၍ ျဖစ္ၾကပါသည္။
ဤသို႔ သိရျခင္းေၾကာင့္ ျမတ္သည္ ဆိုရာ၌ သိရျခင္းသည္ပင္ အျမတ္ေလာ၊ သိရျခင္းေၾကာင့္ ျဖစ္ေသာ အျခားအျမတ္မ်ား ရွိေသးသေလာ စိစစ္ရပါမည္။ သိရျခင္းသည္ပင္ အျမတ္ဆိုလွ်င္ ပရမတ္မ်ားကို သိေသာ ပရမတ္ဆရာမ်ားႏွင့္ အဘိဓမၼာစာေပ ပညာရွင္မ်ားသည္ ျမင့္ျမတ္သူမ်ား ျဖစ္ရာပါမည္။ အကယ္၍ ဤသူမ်ားသည္ ေလာက၌ ထူးခၽြန္ထက္ျမတ္ေသာ လူျမတ္မ်ား မျဖစ္ၾကသည္မွာ အထင္အရွားျဖစ္သည္။ ပရတ္မတ္သမား လူ႔ကပ္ဖဲ့မ်ားကို လူတုိင္းေတြ႔ႏုိင္ၾကပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ သိရျခင္းသည္ပင္ ျမတ္သည္ဆိုေသာ စကား မမွန္ပါ။
သိရျခင္းေၾကာင့္ အျခားအျမတ္လည္း အကယ္မရွိပါ။ ႐ုပ္၊ နာမ္ ဓမၼသိလွ်င္ က်င့္သည္။ က်င့္လွ်င္ ျမတ္သည္။ ဤသို႔တြက္၍မျဖစ္ပါ။ ေလာက၌ သိသူတုိင္း မက်င့္ၾကပါ။ က်င့္သူတုိင္းလည္း ႐ုပ္၊ နာမ္ ဓမၼ သိၾကသည္မဟုတ္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္အက်င့္ႏွင့္ ႐ုပ္၊ နာမ္ ဓမၼအသိသည္ မစပ္ဆိုင္ပါ။ ထို႔ေၾကာင့္ သိျခင္းအတြက္ အျခားအျမတ္လည္း မရွိပါ။
ထို႔ေၾကာင့္ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ မိစၧာဒိ႒ိဘာသာ၀င္မ်ားထက္ ႐ုပ္သဘာ၀၊ နာမ္သဘာ၀ ပရမတၳမ်ားကို သိရျခင္းေၾကာင့္ ျမတ္သည္ဟု မဆိုသာပါ။ အက်င့္အႀကံ မေကာင္းလွ်င္ ဘာသိသိ ယုတ္မာသည္ပင္ဆိုရမည္ ျဖစ္ပါသည္။
တနည္းအားျဖင့္လည္း တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ အျခား မိစၧာဒိ႒ိ ဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ မက်င့္မႀကံၾကျခင္း ဟူေစကာမူ အျခားဘာသာ၀င္မ်ား၌ မဂ္သံ၊ ဖိုလ္သံ၊ နိဗၺာန္သံ ၾကားရ၍ ျမတ္သည္ ဆိုခ်င္ၾကပါသည္။ ဤသို႔ပင္ ကမာၻလွည့္ဆရာတစ္ပါး တိုင္းတပါးမွာ ေျပာၾကားခဲ့ေၾကာင္း ဖတ္မွတ္ခဲ့ရပါသည္။ ဟိုက ေျပာလိုက္သည္မွာ အျခားဘာသာမ်ား၌ သူ႔မဂ္၊ ဖိုလ္ႏွင့္သူ ရွိေတာ့ ဘယ္လိုလုပ္မလဲ ဟူ၍ျဖစ္သည္။ အဲ့ဒါေတာ့ မသိဘူးဟူ၍ပင္ ေျဖခဲ့ရသည့္အေျခ ဆုိက္ခဲ့ပါသည္။
ဘယ္ေလာက္ပင္ မဂ္သံ၊ ဖိုလ္သံၾကားၾကား မိမိတို႔ၾကားေသာ မဂ္၊ ဖိုလ္ကို မရလွ်င္ကား မၾကားသူႏွင့္ ျခားရန္ အေၾကာင္းနည္းလွပါသည္။ မိမိတို႔ၾကားနာမွတ္သားရေသာ မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရားမ်ား ပြားမ်ားက်င့္ႀကံၾကမွ မိစၧာဒိ႒ိ ဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ ျခားနားေအာင္ ျမင့္ျမတ္ၾကမည္ ျဖစ္ပါသည္။
မဂ္တရား၊ ဖိုလ္တရား ပြားမ်ားသူသည္ အက်င့္အႀကံ ေမွာက္မွားပ်က္ျပားမွဳကို ေရွးဦးစြာပင္ ေရွာင္ရွားရပါမည္။ မဂ္သံ၊ ဖိုလ္သံပင္ ၾကားေစကာမူ အက်င့္အႀကံ ေမွာက္မွားပ်က္ျပားေနလွ်င္ မဂ္သံ၊ ဖိုလ္သံမၾကားေသာ မိစၧာဒိ႒ိဘာသာ၀င္မ်ားႏွင့္ အျခားမရွိ ျဖစ္ပါမည္။ ဤသို႔ျဖစ္လွ်င္ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ မိစၧာဒိ႒ိဘာသာ၀င္မ်ားထက္ အျမတ္မ်ား အျခားမရွိေသာေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာကို ကိုးကြယ္ရသည္မွာ အေဟာသိကံကဲ့သို႔ ျဖစ္ပါသည္။
တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ေကာင္းက်ိဳး၊ မေကာင္းက်ိဳး ထုထည္ပမာဏကို မိစၧာဒိ႒ိဘာသာ၀င္မ်ား၏ ေကာင္းက်ိဳး၊ မေကာင္းက်ိဳး ထုထည္ပမာဏကဲ့သို႔ ေကာင္းမွဳ၊ မေကာင္းမွဳျဖင့္ တုိင္းထြာရန္မွတပါး အျခားမရွိႏိုင္ပါ။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ ေကာင္းမွဳပမာဏသည္ မိစၧာဒိ႒ိဘာသာ၀င္မ်ား၏ ေကာင္းမွဳပမာဏထက္ မသာလြန္လွ်င္ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ မိစၧာဒိ႒ိဘာသာ၀င္မ်ားထက္ မသာလြန္သူမ်ားသာျဖစ္ပါသည္။
တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္၏ အႏွစ္သာရသည္ လူမ်ားအက်င့္အႀကံ ေကာင္းမြန္ေရး လမ္းညႊန္ခ်က္ပင္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ေၾကာင့္ ဗုဒၶဘာသာတရားေတာ္သည္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား၏ အက်င့္အႀကံ( စာရိတၱ )ကို တာ၀န္ခံေသာတရားေတာ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထိုသို႔ျဖစ္ေသာ္လည္း ယေန႔ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ကိုယ္က်င့္တရာအသိ( စာရိတၱပညာ )ကို သီးျခားရွာေနရသည္ အဆင့္အထိတုိင္ ေရာက္ခဲ့ၿပီကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ေနရၿပီ ျဖစ္ပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဤမွ်အထိ ပ်က္ျပားေနၾကၿပီ ျဖစ္ပါသည္။
ဆက္လက္၍ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အသိဉာဏ္ ေခါင္းပါးေနၾကပံုကို ေလွ်ာက္ထားရပါမည္ ဘုရား။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္သည္ အနည္းဆံုး ကမၼသကတာဉာဏ္ဟု ဆိုအပ္ေသာ ကံႏွင့္ ကံက်ိဳး ဆက္သြယ္မွဳ၌ အသိဉာဏ္ရွိရမည့္သူ ျဖစ္ပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဤအသိဉာဏ္မွ် မရွိသူမ်ား ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ ကံကိုပင္ ေကာင္းစြာမသိ ျဖစ္ေနၾကပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ေျပာ႐ိုးစကားပင္ ရွိပါသည္။ ကံထမ္းလာသည္ကို မျမင္ရ၊ လွံထမ္းလာသည္ကိုသာ ျမင္ရသည္ဟူ၍ ျဖစ္ပါသည္။

ထို႔ျပင္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ကမၼ၀ိသေယာ အစိေႏၲေယ်ာဟု ဆိုၿပီး ကံအရာ မႀကံရဟူလည္း ဆံုးမခဲ့ၾကသည္။ ကံကို အရိယာမ်ားမွ သိႏုိင္သည္ဟုလည္း ဆိုခဲ့ၾကပါသည္။ ဤသို႔ပင္ ကံမွဳမသိလွ်င္ ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳး ဆက္သြယ္မွဳ၌သာ ျဖစ္ေသာ ကမၼသကတာဉာဏ္ ဘယ္သို႔မွ် ျဖစ္ရန္အေၾကာင္းမရွိပါ။

ဗုဒၶဘာသာ၀င္ေလာက၌ ဤအသိဉာဏ္သည္ ေအာက္ထစ္ဆံုးဉာဏ္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤဉာဏ္မွ် မထင္လွ်င္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္ျဖစ္ရန္ပင္ အာနည္းလွမည္ ျဖစ္ပါသည္။ ဤသို႔ျဖစ္ေသာ္လည္း ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဤအသိဉာဏ္မွ်မရွိ ျဖစ္ေနၾကေပသည္။ မေမြးမီကျပဳခဲ့ေသာ ေကာင္းမွဳေၾကာင့္ ယခုေကာင္းစားရသည္၊ မေမြးမီက ျပဳခဲ့ေသာ ဆိုးမွဳေၾကာင့္ ယခုဆိုး၀ါးရသည္၊ ဤယခု ေကာင္း၊ ဆိုး ႏွစ္ခုုသည္ ေသၿပီးေနာက္ ေကာင္း၊ ဆိုး ႏွစ္မ်ိဳးကို ျဖစ္ေစလိမ့္ဦးမည္။ ဤသို႔ ယံုၾကည္မွဳကို ကမၼသကတာဉာဏ္ ထင္မွတ္ၿပီး တင္းတိမ္ေနၾကပါသည္။ အကယ္၍ အသိမ်ားသည္ အကယ္သိေသာ အသိမ်ား မဟုတ္ေသာေၾကာင့္ အသိဉာဏ္ပင္ မျဖစ္ႏိုင္ေသာ အရာမ်ား ျဖစ္ပါသည္။

ဤအရာကို ရွင္းလင္းစြာ ေလွ်ာက္ထားရပါမည္။ လူသည္ ကံႏွင့္ ကံ၏ အက်ိဳး ဆက္သြယ္မွဳကို အကယ္သိလွ်င္ အေသးအဖြဲ မေကာင္းမွဳကို ရံဖန္ရံခါ ျပဳသည္မွ အပ ျပဳရန္ခဲယဉ္းပါသည္။ မည္သူမဆုိ ကိုယ္ ဒုကၡေရာက္မည္ သိလွ်င္ ၾကဉ္ေရွာင္ၿမဲ ျဖစ္ပါသည္။ ကိုယ္ ဒုကၡေရာက္မည့္ အရာကို ေရွာင္ၾကဉ္ႏိုင္ျခင္း မရွိလွ်င္ကား အကယ္မသိ၍သာ ျဖစ္မည္မွာ အမွန္ျဖစ္ပါသည္။ အက်င့္အၾကံ ပ်က္ျပား၍ မွားၾကျခင္းသည္ ကမၼသကတာဉာဏ္ အကယ္မေပါက္၍ ျဖစ္ပါသည္။ ကမၼသကတာဉာဏ္ေပါက္လွ်က္ အက်င့္အႀကံ ပ်က္ျပား မွားယြင္းသည္ဆိုလွ်င္ ထိုသူသိေသာ ကမၼသကတာဉာဏ္သည္ အတုမွ်သာ ျဖစ္ရန္ မလြဲဧကန္ ျဖစ္ပါမည္။

တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမ်ားသည္ အျခား မိစၧာဒိ႒ိ ဘာသာမ်ားႏွင့္ မျခား အက်င့္အႀကံ ပ်က္ျပားၾကျခင္းမွာ ကမၼသကတာဉာဏ္မွ် မရၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။ အထက္ထက္ျဖစ္ေသာ မဂ္ဉာဏ္၊ ဖိုလ္ဉာဏ္၊ ကိေလသာမ်ားကို ပယ္လွန္ရန္ ဉာဏ္မ်ားကား ေ၀းထက္ေ၀း ျဖစ္ရာပါမည္။

တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာသည္ အက်င့္အႀကံကို ယံုၾကည္ခ်က္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ဘာသာမဟုတ္ပါ။ အသိဉာဏ္ျဖင့္ တည္ေဆာက္ခဲ့ေသာ ဘာသာ ျဖစ္ပါသည္။ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာ ဟူ၍ သိကၡာသံုးရပ္ရွိေသာ ဘာသာျဖစ္ပါသည္။ သီလသည္ သမာဓိႏွင့္ ပညာကို ေက်းဇူးျပဳပါသည္။ သမာဓိသည္ သီလႏွင့္ ပညာကို ေက်းဇူးျပဳပါသည္။ ပညာသည္ သီလႏွင့္ သမာဓိကို ေက်းဇူးျပဳပါသည္။ ထုိ႔ေၾကာင့္ သီလကို သမာဓိ၊ ပညာတို႔ျဖင့္ စင္ၾကယ္ေစရန္ ေဟာဆိုေသာ ဘာသာျဖစ္ပါသည္။ ပညာမရွိလွ်င္ သမာဓိ မတည္ႏိုင္၊ သမာဓိ မတည္လွ်င္ သီလ မၿမဲႏုိင္ပါ။ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမ်ား အက်င့္အႀကံ ပ်က္ျပားေနၾကသည္မွာ ပညာမဟုတ္သည္၌ ပညာလုပ္ေနၾကေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ဤေနရာ၌ တပည့္ေတာ္တို႔ ဗုဒၶဘာသာမ်ား ပညာမရွိရျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ထင္ရွားေစရန္ ေလွ်ာက္ထားရပါမည္။ ဗုဒၶဘာသာမ်ား ပညာမရွိရျခင္း၏ အေၾကာင္းကို ထင္ရွားေစရန္ ေလွ်ာက္ထားရပါမည္။ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ားသည္ ဗုဒၶဘာသာ ဆရာ သမဏတို႔၏ အဆိုအဆံုးမကို ရၾကလွ်က္ အဘယ့္ေၾကာင့္ ပညာမရွိ ျဖစ္ေနၾကရသနည္း စိစစ္ဖြယ္ ရွိပါသည္။ သာသနာေတာ္၏ ယေန႔အေျခအေနသည္ မေကာင္းေတာ့၍ဟု ဆိုရပါမည္။ ဤအခ်က္ကို ဆရာေတာ္တို႔ သံဃာ့အဖြဲ႔အစည္း အေျခခံစည္းမ်ဥ္း၏ နိဒါန္းမွ စကားအပိုဒ္ကို ကိုး၍ ေလွ်ာက္ထားရပါမည္။ ဤစကားပိုဒ္မွာ ေအာက္ပါအတိုင္း ျဖစ္ပါသည္။

ယခုအခါသာသနာအေျခအေန၊ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ သာသနာေတာ္၏ အေျခအေနကို ၾကည့္႐ွုသံုးသပ္မည္ ဆိုပါလွ်င္ သာသနာေတာ္ႀကီး ဂုဏ္သိကၡာ နိမ့္က်ညိွဳးႏြမ္း ဆုတ္ယုတ္သြားေစရန္ လည္းေကာင္း၊ သာသနာေတာ္ႀကီး ပ်က္စီးေပ်ာက္ကြယ္သြားေစရန္ လည္းေကာင္း က်င့္ႀကံလုပ္ေဆာင္ေနၾကသူ၊ ေျပာဆိုေဟာေျပာေနၾကသူ၊ ေရးသားထုတ္ေ၀ေနၾကသူ ရွင္လူ အခ်ိဳ႕ ေပၚထြက္စျပဳေနသည္ကို မ်က္၀ါးထင္ထင္ ေတြ႔ျမင္ၾကားသိ ဖတ္႐ွုေနၾကရေပသည္။

ယေန႔သာသနာေတာ္၏ အေျခအေနသည္ အမွန္ပင္ ဤအတိုင္း ျဖစ္ေနေပသည္။ ပရိယတၱိသာသနာ၊ ပဋိပတၱိသာသနာ၊ ပဋိေ၀ဓသာသနာ ဟူ၍ သာသနာေတာ္ သံုးရပ္ရွိသည့္အနက္ ယေန႔အေျခအေန၌ ပဋိေ၀ဓ( သာသနာ )ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ မည္မည္ရရ မရွိပါ။ ပဋိပတၱိ( သာသနာ )ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကား အမ်ားအျပားရွိေသာ္လည္း ဘုရားတရားခ်င္း တူပါလ်က္ တစ္ပါးႏွင့္ တစ္ပါးပင္ မကြဲျပားေအာင္ မတတ္ႏိုင္ရွိေနပါသည္။

ပဋိပတၱိ( သာသနာ )ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦး၏ ပဋိပတ္ကို အျခား ပဋိပတ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ အမွန္မထင္ အမွားျမင္သည္။ ဤသို႔ အမွားျမင္ခံရေသာ ပဋိပတ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ကလည္း မိမိ၏ ပဋိပတ္ကို အမွားျမင္ျပသူ ပဋိပတ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္၏ ပဋိပတ္ကို အမွားပင္ ျမင္ျပန္ပါသည္။ ဤပုဂၢိဳလ္ႏွစ္ဦးသည္ ႏွစ္ဦးလံုး မမွားပဲ တစ္ဦးသာမွားလွ်င္ မွားေသာ တစ္ဦး၏ ပဋိပတ္သည္သာ အျပစ္တင္ခံရ ရာပါသည္။ အဘယ္ေၾကာင့္ဆုိေသာ္ ျမတ္စြာဘုရား ေဟာၾကားအပ္ေသာ တရားေတာ္သည္ သဒၵိ႒ိက ဂုဏ္ႏွင့္ ျပည့္စံု႐ံုမွ်မက၊ ဧဟိပႆိက ဂုဏ္ေတာ္ႏွင့္လည္း ျပည့္စံုေသာေၾကာင့္ ျဖစ္ပါသည္။

ျမတ္စြာဘုရား တရားေတာ္မွန္လွ်င္ လူ၌ျဖစ္ပြားေသာ အရွိမ်ားကို အေျခခံေသာေၾကာင့္ ျငင္းခံုဖြယ္မရွိေသာ တရားေတာ္ျဖစ္ပါသည္။ ျငင္းခံုတင္းၾကမ္းျပည့္လွ်က္ ပဋိပတၱိေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ ပဋိပတၱိသည္ သာသနာေတာ္၏ စည္းလံုးညီၫြတ္မွဳ သမဂၢသေမာဓါနကို ပ်က္ျပားေစ႐ုံမွ်ျဖစ္၍ မလြမ္းႏုိင္စရာ ျဖစ္ပါသည္။

ဤမွ် ပဋိပတၱိ( သာသနာ )ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ခၽြတ္ၿခံဳက်ေနေသာေၾကာင့္ပင္ တပည့္ေတာ္တို႔ သာသနာေတာ္၌ ပဋိေ၀ဓေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ဟူ၍ သြားဆဲထက္ ပိုေျပာႏိုင္သူ မရွိျဖစ္ျခင္း ျဖစ္ပါသည္။ ေသာတာပန္၊ သကဒါဂါမ္ဟူေသာ ပဋိေ၀ဓေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္ထက္ တစ္ဆင့္တက္၍ ေၾကျငာ၀ံ့သူကား မည္မည္ရရမရွိ ျဖစ္ရပါသည္။ အနည္းအပါး ေၾကျငာသူမ်ားလည္း အတိမ္းတိမ္း အပါးပါးျဖစ္ေၾကာင္း သူတို႔သေဘာတရားအရ ထင္ရွားလွပါသည္။

တပည့္ေတာ္တို႔ သာသနာေတာ္၌ ပရိယတၱိ( သာသနာ )ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားကား အင္အားအေကာင္းဆံုး ျဖစ္ပါသည္။ ယေန႔အေျခအေနသည္ ျမန္မာႏိုင္ငံအေနျဖင့္ အထြန္းကားဆံုးကားဆံုး အျမင့္ေမာက္ဆံုး အေျခအေန ျဖစ္ႏုိင္ေလာက္ပါသည္။ စာရင္းဇယားခ်၍ အတိအက်စစ္လွ်င္ ယေန႔ထက္ ေပၚလြင္ေသာ ပရိယတ္မ်ိဳး မရွိႏိုင္တန္ရာပါ။ သင္ၾကားေပးသူ ပညာရွင္၊ သင္ယူသူ စာသင္သား၊ သင္ၾကားမွဳ အေထာက္အကူျပဳ စာအုပ္စာေပႏွင့္ ေက်ာင္းကန္ကနား၊ သင္ၾကားမွဳကို အားေပးသည့္ ဒကာ၊ ဒကာမ အစစ တြက္ခ်က္ရပါမည္။

ပရိယတၱိသာသနာေတာ္သည္ ထို႔ထက္ ထြန္းကားရန္ မရွိၿပီ ဟူ၍ပင္ ဆိုခ်င္ဖြယ္ ျဖစ္ပါသည္။ ထို႔ထက္ ထြန္းကားလွ်င္လည္း ပရိယတ္သည္ ပဋိပတ္အတြက္၊ စာေပသည္ စာေပအတြက္ ျဖစ္၍ တိုးတက္ဖြယ္ မဟုတ္ေတာ့ပါ။ ယေန႔ပင္ ဤအေျခအေန မဆိုက္ဟု ဆိုရန္ ခက္ႏုိင္ပါသည္။ တပည့္ေတာ္တို႔ သာသနာေတာ္၌ သာသနာေတာ္၏ အေျခခံအုတ္ျမစ္ျဖစ္ေသာ ပရိယတၱိသာသနာ ဤမွ်ထြန္းကားေနလွ်င္ ပဋိပတၱိသာသနာ၊ ပဋိေ၀ဒသာသနာမ်ား ထြန္းကားၿပီး ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား အက်င့္အႀကံ ပ်က္ျပား၊ အသိဉာဏ္နည္းပါးမွဳမ်ား ပေပ်ာက္သြားရဖြယ္ ရွိပါသည္။ ယေန႔ ဤသို႔မဟုတ္ပါ။

ပရိယတၱိသာသနာ ထြန္းကားလွ်က္ ႂကြင္းေသာ သာသနာမ်ား မထြန္းကားသည္မွာ မရိယတၱိေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အျပစ္ျဖစ္ပါသည္။ ပရိယတၱိေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ မိမိတို႔ေဆာင္ေနၾကေသာ ပရိယတၱိသာသနာျဖင့္ လပ္သပၸကာ၊ ဂုဏ္သိကၡာအေက်ာ္အေဇာ ျပည္စံုေနၿပီျဖစ္၍ ပဋိပတၱိသာသနာေတာ္ကို ဆက္လက္ေဆာင္ရြက္ရန္ အားအင္မစိုက္ လက္ပိုက္ေနခဲ့ၾကပါသည္။

ဤမွ်မက ေနာင္ဘ၀၌ နတ္ျပည္တက္၍ နတ္သုဒၶာကိုစားၿပီး အရိယာနတ္တို႔ထံမွ ဓမၼတရား နာၾကားလွ်က္ နတ္သားျဖစ္ႏုိင္ေသာ အေျခအေန ဧကန္ရွိၿပီဟုလည္း ေသြးနားထင္ေရာက္ မာန္ေမာက္ေနၾကေပသည္။

ျမန္မာျပည္၌ က်မ္းေပါင္းမ်ားစြာ ျပဳသြားခဲ့၍ ထင္ရွားေသာ အေနအထိုင္လည္း စံျပဳထုိက္ေသာ စာသင္သား အမ်ားဆံုးထဲက စာသင္ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါးလည္း သူမေသမီ သူ႔တပည့္မ်ားကို ပဒပရမ ပုဂၢိဳလ္မ်ားျဖစ္ရန္ တစ္ဖြဖြမွာၾကား၍ အဆံုးအမ ေပးသြားေၾကာင္း သိရပါသည္။ ထို႔ျပင္ ပိဋကတ္သံုးပံုေဆာင္ ဆရာေတာ္ႀကီးတစ္ပါး ဆိုလွ်င္လည္း ရန္ကုန္ၿမိဳ႕မွ ထိပ္တန္း ဗုဒၶဘာသာ ဥပါသကာ၊ ဥပါသကီ လူပံုတို႔ အလယ္၌ ဂါထာဖြဲ႔သီ၍ ဆိုျမည္ေတာင့္တျပသြားသည္ကို ဖတ္မွတ္ရဘူးပါသည္။

ဤသည္မွာ ထင္ရွားသည္ကိုသာ ျပဆိုခ်က္ျဖစ္ပါသည္။ သူတို႔ေလာက္မွ မေတာ္ၾက မတတ္ၾကသူမ်ား၌ကား ဆိုဖြယ္ အဘယ္ရွိပါမည္နည္း ဟူ၍ ေလွ်ာက္ထားရပါမည္။ ပရိယတၱိေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား၏ အေၾကာင္းကို ဤမွ်ခ်ဲ႕ဖြင့္၍ ေလွ်ာက္ထားရသည္မွာ အေၾကာင္းရွိပါသည္။ ပရိယတၱိေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တို႔၏ အျမင္သည္ မိမိတို႔ေဆာင္ေနရေသာ ပရိယတ္၌ ေဆာင္ေနရေသာ္လည္း ယံုၾကည္ျခင္းမရွိသည္ကို ေပၚလြင္ေစေၾကာင္း သိသာရန္ ျဖစ္ပါသည္။

တပည့္ေတာ္တို႔ ပရိယတၱိေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ ကိုယ္ေဆာင္ေနရေသာ ပရိယတ္၌ ဤမွ် အယံုမဲ့ေနၾကပါသည္။ နတ္ျပည္ေရာက္မွ သုဓမၼာသဘင္၀င္၍ အရိယာနတ္မ်ား ေဟာၾကားမည္ကို နာၾကားၿပီး တရားယူမည္ႀကံၾကသည္မွာ ကိုယ္ေဆာင္ေနရေသာ ပရိယတ္တရားကို အယံုမထားေၾကာင္း အျမင့္ဆံုး ေစာ္ကားခ်က္ျဖစ္ပါသည္။

သုဓမၼာသဘင္၌ အရိယာနတ္မ်ား ေစာၾကားမည့္ တရားသည္ တပည့္ေတာ္တို႔ ပရိယတ္တရားႏွင့္ သီးျခားျဖစ္မည္ေလာ၊ အရိယာနတ္မ်ားသည္ ဘုရားမ်က္ေမွာက္မွ တိုက္႐ိုက္နာယူ သိျမင္သူမ်ားျဖစ္သည္ထားဦး တပည့္ေတာ္တို႔ ေဆာင္ေနရေသာ ပရိယတ္လည္း ဘုရားမ်က္ေမွာက္မွ တိုက္႐ိုက္နာယူရသူ ရွင္အာနႏၵာ၏ ေဆာင္ယူခ်က္မ်ားပင္ ျဖစ္၍ အကယ္ျခားရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။ ယေန႔ တပည့္ေတာ္မ်ား ေဆာင္ယူေနရေသာ ပရိယတ္သည္ ရွင္အာနႏၵာ တစ္ဆင့္ ေဟာျပေသာ ပရိယတ္ျဖစ္ပါသည္။ ရွင္အာနႏၵာသည္ ယေန႔နတ္ျပည္မွ နတ္မ်ားထက္ မညံ့မဖ်င္းပဲ သာလြန္၍ပင္ ေနရပါမည္။

ထို႔ေၾကာင့္ သုဓမၼာသဘင္မွ နတ္တို႔၏ ေဟာေျပာခ်က္သည္ တပည့္ေတာ္တို႔ ေဆာင္ေနရေသာ ပရိယတ္ေလာက္ပင္ ျပည့္စံုႏိုင္ျခင္း မရွိရာပါ။ ယေန႔ ပရိယတ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္တစ္ဦးသည္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း သုတၱန္ေပါင္း မ်ားစြာကို ေဆာင္ယူလ်က္ရွိပါသည္။ ဤသုတၱန္မ်ားသည္ နတ္တို႔ေဆာင္ထားေသာ သုတၱန္ႏွင့္ သီးျခား ျဖစ္ပါသေလာ။ ဤသို႔လည္း ပရိယတ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား လက္ခံၾကမည္ မဟုတ္ပါ။ အတူျဖစ္လွ်င္ ပရိယတ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ားသည္ နတ္ေဟာသုတၱန္မ်ားကို ေမွ်ာ္လင့္ေနရန္ အေၾကာင္းမရွိပါ။ ဤသို႔ျဖစ္လွ်က္ လူသိထင္ရွား နတ္ေဟာသုတၱန္မ်ား နာၾကားၿပီး နတ္သားအျဖစ္ ေသာတာပန္ ျဖစ္လိုသည္ဟု ဆုဆို ေတာင့္တျပသည္မွာ မိမိေဆာင္ယူထားေသာ ပရိယတ္ကို လုံး၀ အယံုအၾကည္မရွိေၾကာင္း အေလးအနက္ မိန္႔ဆိုခ်က္သာ ျဖစ္ရာပါသည္။

ဤသို႔ပင္ ပရိယတ္ ထိပ္ေခါင္တင္ႀကီးမ်ားက ပရိယတ္ကို အယံုအၾကည္မရွိေၾကာင္း လက္ရဲဆက္ရဲ တင္ျပေန၀့ံသည္အထိ ဆိုက္ေနၾကလွ်င္ ေခါင္မိုးမလံုျဖစ္ေသာေၾကာင့္ ေသးေသးဖြဲဖြဲ ပရိယတ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား အဘယ္သို႔ ရွိမည္မွာ အထူးဆိုဖြယ္မရွိေတာ့ပါ။ ပရိယတ္ေဆာင္ ပုဂၢိဳလ္မ်ား ဤသို႔အေျခအေန မေကာင္းလွ်င္ ပဋိပတ္ႏွင့္ ပဋိေ၀ဓသည္ ပရိယတ္၏ အပြင့္အသီးမ်ား ျဖစ္၍ အထူးဆိုရန္ အေၾကာင္းမရွိေတာ့ပါ။ ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္၊ ပဋိေ၀ဒ ဟူ၍ရွိေသာ သာသနာေတာ္သံုးရပ္ အေျခအေနမလွျဖစ္လွ်င္ သာသနာေတာ္သည္ အသြင္သ႑ာန္မွ်သာ ႂကြင္းေတာ့ေသာ ( လိဂၤ )သာသနာေတာ္ ျဖစ္ရာပါသည္။

Website counter

Back to TOP