၁၂။ ေကာသတိုင္း မနသာကဋ ပုဏၰားရြာေျမာက္ဘက္ အစိရ၀တီျမစ္ကမ္းအနီး သရက္ဥယ်ာဥ္၌ ၀ါေသဌလူငယ္ႏွင့္ ဘာရဒြါလူငယ္ႏွစ္ေယာက္တို ့အား ဘုရားေဟာေသာ တရား

“ဗုဒၶအသွ်င္- တပည့္ေတာ္တုိ ့ အခု-သည္ရြာမွာ ပုဏၰားေတြ ေတာ္ေတာ္မ်ားမ်ား ကိစၥအား ေလ်ာ္စြာ ေရာက္ေနၾကပါတယ္။ နံနက္က လမ္းေလွ်ာက္ထြက္ၾကရင္း ျဗဟၼာ့ျပည္သြားဖို ့ လမ္းမွန္ဟာ ဘယ္သူညႊန္တဲ့ အရာသာ ျဖစ္တယ္ဆိုတာ ေျပာဆုိၾကပါတယ္။ အဲသည္မွာ တပည့္ေတာ္တို ့ႏွစ္ေယာက္ တစ္ေယာက္ တစ္ေပါက္ ျဖစ္လာပါတယ္။ ဒါနဲ ့ပဲ အသွ်င္ ဘုရားရဲ့ အဆံုးအျဖတ္ခံယူမယ္ဆိုၿပီး သည္ကို လာခဲ့ၾကတာပါ။ တပည့္ေတာ္က ေပါကၡရသာတိလမ္း မွန္တယ္၊ ဘာရဒြါဇက တရုကၡလမ္း မွန္တယ္နဲ ့ေပါ့ ဘုရား။ အဲဒါ အဆံုးအျဖတ္ေပးပါ။”
“ဘာျဖစ္လို ့ အျငင္းပြားၾကတာလဲ ၀ါေသဌ”



“ပုဏၰားေတြရဲ့ ျဗဟၼာျပည္သြားလမ္း ညႊန္ျပခ်က္ေတြဟာ အမ်ားအျပား ျဖစ္ေနလို ့ အျငင္း ပြားၾကတာပါပဲ အသွ်င္”
“ဘယ္သူေတြလဲ ၀ါေသဌ”

“အဒၶရိယ၊ တိတၳရိယ၊ ဆေႏၵက၊ ဗ၀ွာရိဇၥ် တို ့ပါဘုရား”
“လမ္းေတြမ်ားေနလ်င္ တစ္လမ္းပဲမွန္ၿပီး၊ က်န္တာ မွားမာေပါ့”

“သည္လိုလည္း မဟုတ္ဘူးအသွ်င္။ ေတာင္တက္လမ္းေတြ မ်ားေပမယ့္ ေတာင္ထိပ္ ေရာက္ေတာ့ အတူျဖစ္သလို၊ လမ္းေတြ မ်ားေပမယ့္ ျဗဟၼာျပည္ ေရာက္တာခ်ည္း ပါပဲ”
“သည္လိုဆိုေတာ့ ၀ါေသဌကို ငါ-ေမးရဦးမယ္။ ေဗဒင္ သံုးပံုေဆာင္ ပုဏၰားေတြထဲမွာ ျဗဟၼာကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးသူ ရွိသလား”

“မရွိပါဘူး အသွ်င္”
“သူတို ့ ဆရာေကာ ျဗဟၼာကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးတယ္လို ့ ရွိသလား”

“မရွိပါဘူး အသွ်င္”
“သူတို ့ ဆရာရဲ့ ဆရာေတြေကာ ျဗဟၼာကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးတယ္လို ့မ်ား ရွိသလား”

“မရွိပါဘူး အသွ်င္”
“သူတို ့ဆရာ ခုႏွစ္ဆက္အထိေကာ ျဗဟၼာကို ကိုယ္တိုင္ျမင္ဖူးသူလို ့မ်ား ရိွသလား ၀ါေသဌ”

“မရွိပါဘူး အသွ်င္”
“ေဗဒင္ သံုးပံုေဆာင္ ပုဏၰားေတြရဲ့ ေရွးဦးအစျဖစ္တဲ့ ေဗဒင္ေတြေဟာတဲ့ ေဗဒင္ေတြ ျပဳစုခဲ့ တဲ့၊ ေဗဒင္ရွိၿပီးသားေတြ ေပါင္းစုတဲ့၊ ေဗဒင္ေတြ ရြက္ဖက္တဲ့၊ ေဗဒင္ေတြသင္ၾကားေပးတဲ့ အဌကရေသ့၊ ၀ါမေဒ၀၊ ေ၀သာမိတၱ အစရွိတဲ့ ရေသ့ေတြက ျဗဟၼာရွိတဲ့ ေနရာ၊ သြားတဲ့ ေနရာေတြကို ငါတို ့သိတယ္၊ ျမင္လည္းျမင္တယ္ -လို ့ ဆိုဘူးသလား ၀ါေသဌ”

“မဆိုဖူးပါဘူး အသွ်င္”
“၀ါေသဌ - ျဗဟၼာမသိတဲ့ ပုဏၰားေတြက၊ ျဗဟၼာျပည္ ဘယ္လမ္းက သြားရတယ္- ညႊန္ျပ လို ့ သြာေပမယ့္၊ သြားသူမ်ား ျဗဟၼာျပည္မေရာက္တာ အဆန္းမဟုတ္ဘူးေပါ့”

“ဗုဒၶ အသွ်င္- ဒါက ဧကန္ အဆန္းမဟုတ္ဘူးေပါ့”
“သည္လိုျဖစ္လ်က္နဲ ့ ဘာျဖစ္လို ့ သူတို ့ညြန္ျပေနတာလဲ ၀ါေသဌ”

“ဟုတ္ပါ့ ဘုရား။ ဘာျဖစ္လို ့ သူတို ့ညႊန္ျပေနတာပါလိမ့္”
“သည္လိုရွိတယ္ ၀ါေသဌ၊ ေတာင္ေ၀ွးဆြဲၿပီး စီတန္းသြားေနၾကတဲ့ မ်က္ကန္းေတြနဲ ့ တူေနတယ္။”

“ဟုတ္ပါတယ္ အသွ်င္”
“၀ါေသဌ- လူေတြဟာ ေန၊ လ အ၀င္အထြက္ေတြ ျမင္ၾကတယ္။ ခ်ီးမြမ္းလည္း ခ်ီးမြမ္းၾက တယ္။ ပုဏၰားေတြလည္း သည္လိုလုပ္တယ္။ သည္လို လုပ္တာဟာ လ-ေနတို ့ အေဖာ္ ျဖစ္ဖို ့လမ္းပဲ - လို ့ပုဏၰားေတြ ေျပာႏိုင္ၾကမလား”

“မေျပာႏိုင္ပါဘူး အသွ်င္”
“ျမင္ရတဲ့ဒါကိုေတာင္ မေျပာႏိုင္ဘဲ၊ မျမင္ရတာေျပာတာကေတာ့ မဟုတ္တာဟာ ဆန္းကို မဆန္းဘူး မဟုတ္လား”

“အေသအခ်ာ မဆန္းတာပါဘုရား”
“၀ါေသဌ- ပုဏၰားေတြ ျဗဟၼာျပည္သြားလမ္း ေဟာတာဟာ အေၾကာင္းမရွိဘူး။ ဥပမာ အားျဖင့္ မျမင္ဘူး၊ မသိဘူးတဲ့မိန္းမကို ႀကိဳက္ၿပီး တမ္းတေနတဲ့သူလိုပဲ ႀကိဳက္ဖို ့ တမ္းတဖို ့အေၾကာင္း မရွိဘဲ၊ ႀကိဳက္ေန၊ တမ္းတေနတာပဲ။ မရတာ ဆန္းမလား”

“အေသအခ်ာ မဆန္းေတာ့ပါ ဘုရား”
“ျပႆဒ္မျမင္ဘူးပဲ ေလွကားလုပ္သူဟာ အခ်ည္းႏွီးသာျဖစ္တာ ဆန္းသလား”

“မဆန္းပါ အသွ်င္”
“၀ါေသဌ- သည္အစိရ၀တီမွာ ေရျပည့္ေနခိ်န္ ဟိုဘက္ကမ္းသြားလိုသူဟာ ဟိုဘက္ကမ္းကို အလိုရွိလို ့ ေခၚေပမယ့္ ေခၚရက်ဳိးနပ္ဖို ့ အေၾကာင္း မရွိဘူး”

“ဟုတ္ပါတယ္ အသွ်င္”
“၀ါေသဌ- လက္ျပန္ႀကိဳး အတုပ္ခံရသူ အစီရ၀တီဟိုဘက္ကမ္း ကူးခ်င္လို ့ကူးလ်င္ ေရာက္ႏိုင္ပါ့မလား”

“ဟုတ္ပါတယ္ အသွ်င္”
“ပုဏၰားဟာလည္း ေဗဒင္သံုးပံုေဆာင္ၿပီး၊ အာရုံငါးပါးေနာက္ လိုက္ေနၾကတယ္။ အာရုံ ငါးပါးဟာ အတုပ္အေႏွာင္ႀကိဳးပဲ။ ဒါေၾကာင့္ ပုဏၰားဟာ ျဗဟၼာ့အေဖာ္ မျဖစ္ႏိုင္တာ မေသခ်ာဘူးလား”

“ေသခ်ာပါတယ္ အသွ်င္”
“၀ါေသဌ - ေခါင္ၿမီးၿခံဳထဲကမထြက္ဘဲ အိပ္ေနသူ အစိရ၀တီဟုိဘက္ကမ္း ကူးႏိုင္ပါ့ မလား”

“မကူးႏိုင္ပါ အသွ်င္”
“နီ၀ရဏရွိသူ ျဗဟၼာ မျဖစ္ႏိုင္တာ မေသခ်ာဘူးလား”

“ေသခ်ာပါတယ္ အသွ်င္”
“၀ါေသဌ- ျဗဟၼာဟာ သားမယားသိမ္းဆည္းတယ္ ၾကားဖူးသလား၊ စိတ္ဆိုးေနတယ္၊ စိတ္ ညစ္ေနတယ္၊ စိတ္ေလးေနတယ္၊ စိတ္ေ၀ေနတယ္လို ့မ်ား ၾကားဖူးသလား”

“မၾကားဖူးပါ အသွ်င္”
“ဒါေတြ ပုဏၰားေတြမွာ မျဖစ္ဘူးလား”

“ျဖစ္ပါ့ ဘုရား”
“သူတို ့ ျဗဟၼာ့ အေဖာ္ျဖစ္ခြင့္ရွိပါ့မလား”

“မရွိပါ ဘုရား”
“သည္ေတာ့ ပုဏၰားေတြဟာ သစ္သီးပန္းမာလ္ မရွိရာေတာကို ရွိရာေတာ- လို ့ ျပေနသလို ျဗဟၼာလမ္းမဟုတ္တာကို အဟုတ္- လို ့ ျပေနတာျဖစ္လို ့ ေဗဒင္ဟာ ပ်က္စီးရာ ပ်က္စီးေၾကာင္း မဟုတ္လား”

“ဟုတ္ပါတယ္ အသွ်င္၊ သည္လိုဆိုေတာ့ ျဗဟၼာ့ျပည္ေရာက္ေအာင္ ဘယ္လိုသြားရမလဲ အသွ်င္၊ အဲဒါ ေျပာႏိုင္ပါသလား”
“၀ါသဌ- မနသာကဋရြာ၊ အစိရ၀တီ ျမစ္ကမ္းအနီးမွာ ရွိတယ္ မဟုတ္လား။ အဲဒါကမွ ေျပာ ရခက္ေသးတယ္”

“ေဟာပါ အသွ်င္”
“၀ါေသဌ- ငါတို ့ အဆံုးအမတရား နာၾကားရလို ့ ယံုတဲ့သူဟာ အိမ္ရာေထာင္မႈစြန္ ့ၿပီး၊ အက်င့္သီလနဲ ့ ျပည့္စံုေအာင္ေနတယ္။ ဒါေၾကာင့္ နီ၀ရဏ ေတြကင္းၿပီး စ်ာန္ေလးပါးကို ပြားတယ္။ သည္လို စိတ္တည္ၿငိမ္ေနတဲ့ အခါမွာ လူအားလံုးအေပၚမွာ ျဖဴစင္တဲ့ စိတ္ဓါတ္၊ ၾကင္နာတဲ့ စိတ္ဓါတ္၊ ႏူးညံ့တဲ့ စိတ္ဓါတ္၊ ျပည့္၀တဲ့ စိတ္ဓါတ္ ျဖန္ ့ပြားေနမႈေၾကာင့္ ကာမ ေစတနာမ်ား ကြယ္ေပ်ာက္တယ္။ သည္လို ကာမတရား မျဖစ္ပြားေအာင္ ေနတာဟာ ျဗဟၼာအေဖာ္အျဖစ္ ေရာက္ေနတာပဲ”

၀ါေသဌ- ဘယ္လိုလဲ၊ ရဟန္းေတြဟာ သည္လိုေနၾကတာ ဆိုေတာ့ ျဗဟၼာနဲ ့ ေပါင္းေဖာ္သူ ေတြ မဆိုႏိုင္ဘူးလား”

“ဟုတ္ပါတယ္ အသွ်င္၊ တပည့္ေတာ္တို ့၀မ္းသာပါတယ္ဘုရား။ တပည့္ေတာ္တို ့ကို သာသနာ ဆည္းကပ္သူ ဥပါသကာအျဖစ္ ရပ္တည္ပါေတာ့မယ္။ အသိအမွတ္ ျပဳေပးပါ ဘုရား”

Website counter

Back to TOP