၇။ ဥရုညၿမိဳ ့၊ ကဏၰကတၳေဘးမဲ့ေတာ၌ အေစလ ကႆပအား ဘုရားသွ်င္ေဟာေသာ တရား

“ဗုဒၶအသွ်င္- ၾကားဖူးတာ အမွား- အမွန္ သိရေအာင္ ေမးပါရေစ”
“ေမး၊ ကႆပ”

“ဗုဒၶအသွ်င္- ေခါင္းပါးေအာင္အက်င့္- စတဲ့ အက်င့္အားလံုးကို သေရာ္ၿပီး၊ က်င့္သူေတြကို ခ်ဳတ္ခ်ယ္စြပ္စြဲ ဆဲေရးတယ္- လို ့ေျပာၾကပါတယ္။ အဲဒါ အမွန္ပဲလား”
“သည္လိုေျပာတာေတြဟာ စြပ္စြဲတာေတြပဲ ကႆပ”

“ေကာင္းပါေလ့ ဘုရား”
“ကႆပ- ငါ့ အသိဉာဏ္မွာ ပင္ပန္းေအာင္က်င့္ၿပီး၊ ေခါင္းပါးစြာေနသူ အခ်ဳိ ့- ဆင္းရဲတဲ့ အလားအလာ ရွိတာ၊ အခ်ဳိ ့- ခ်မ္းသာတဲ့ အလားအလာရွိတာ။ ပင္ပန္းစြာက်င့္ၿပီး နည္းနည္း အဆင္းရဲခံေနသူ အခ်ဳိ ့- ဆင္းရဲတဲ့ အလားအလာ ရွိတာ၊ အခ်ဳိ ့- ခ်မ္းသာတဲ့ အလားအလာ ရွိတာ။ သည္လို ျဖစ္ရပ္ ပ်က္ရပ္ ဆန္းဆန္းျပားျပားေတြ ထင္ျမင္သိရွိသူဆုိေတာ့ သူတို ့ကို ဘယ္မွာ ခ်ဳတ္ခ်ယ္ကဲ့ရဲ့ ဆဲေရး၊ လုပ္ပါ့မလဲ”

“ဟုတ္ပါတယ္ ဗုဒၶအသွ်င္”
“ကႆပ- ေလာကမွာ သိမ္ေမြ ့တဲ့ ပညာရွိတဲ့ တခ်ဳိ ့သူေတြဟာ၊ သူမ်ားအယူကို ဖ်က္ဆီးသလို ျဖစ္ၿပီး၊ လွည့္လည္ၾကတယ္။ အဲသည္ ပညာရွင္ေတြနဲ ့ တူတာေတြေရာ၊ မတူ တာေတြေရာ - ငါ့မွာရွိတယ္”

“ဘယ္လိုလဲ အသွ်င္”
“သူတို ့ အေကာင္း မေကာင္း ေျပာတာေတြကို ေထာက္ခံႏိုင္တာ ရွိသလို၊ မေထာက္ခံႏိုင္တာ ေတြလည္း ရွိတယ္”

“ဟုတ္ၿပီ ဘုရား”
“ကႆပ- အဲသည္ ပညာရွင္ေတြကို ငါ ေၾကျငာပါတယ္”

“ဘယ္လို ေၾကျငာတာလဲ ဘုရား”
“မတူတဲ့ သေဘာတရား အသာထားဦး။ တူတဲ့သေဘာတရားကို ႏွစ္ဘက္ဆရာနဲ ့ အဲသည္ ဆရာ့ အေပါင္းအသင္း သမဂၢသံဃာေတြ ဆံုစည္းၾကရေအာင္- ပါ။ ဆံုစည္းၿပီး ေဆြးေႏြးၾကရ ေအာင္ပါ- လို ့ပဲ”

“ဘာေတြ ေဆြးေႏြးမွာလဲ ဘုရား”
“အျမင္ဓမၼနဲ ့၊ အဲသည္အျမင္ဓမၼရဲ့ တကယ့္အသြင္ေတြကိုေပါ့”

“ဘယ္အက်ဳိး ေျမာ္ကိုးၿပီး ဒါေတြ ေဆြးေႏြးတာလဲ ဘုရား”
“တူတာေတြမွာ ဘယ္သူက ယထာဘူတက်က် အသိနဲ ့ အရွိ ကိုက္ေအာင္သိသလဲ- ဆိုတာ သေဘာေပါက္ၿပီး၊ မတူတာေတြမွာ မွားသူက စြန္ ့ႏိုင္ေအာင္ေပါ့ ကႆပရဲ့”

“သည္လို ေဆြးေႏြးလ်င္ ဘယ္သူ အျမတ္ထြက္မလဲ ဘုရား”
“အကုသိုလ္ျဖစ္တယ္၊ အျပစ္ရွိတယ္၊ မမွီ၀ဲထုိက္ဘူး၊ မဲညစ္တယ္၊ ျဖဴစင္ဖို ့ မျဖစ္ႏိုင္ဘူး။ သည္လို ေျပာရတဲ့ တရားေတြနဲ ့ တကယ္လည္း ေျပာတဲ့အတိုင္း ျဖစ္ေနတဲ့ တရားေတြမွာ၊ တျခားသူေတြသာ မေျပာပေလာက္တဲ့ အနည္းအပါးပဲ ပယ္စြန္ ့ႏိုင္ၾကတာ။ ငါတို ့ပဲ အျမစ္မရွိ ပယ္ႏိုင္တာ ေပၚလြင္လာမွာ အေသအခ်ာေပါ့။ ၿပီးေတာ့လည္း ကႆပ- ကုသိုလ္ျဖစ္တယ္၊ အျပစ္မရွိ၊ မွီ၀ဲထိုက္တယ္၊ ျဖဴစင္တယ္၊ မမဲညစ္ဘူးဆိုတဲ့ တရားေတြနဲ ့ ၊ ေျပာတဲ့အတိုင္း ျဖစ္တဲ့ တရားေတြမွာ တျခားသူေတြဟာ တကယ္ေဆာက္တည္က်င့္ႀကံတာ မလုပ္ႏိုင္ၾကဘူး။ ငါတို ့ပဲ အၾကြင္းမဲ့ ေဆာက္တည္က်င့္ႀကံႏိုင္တယ္ ဆိုတာလည္း ေပၚလြင္လာမွာပဲ”

“ဟုတ္ပါတယ္ ဗုဒၶအသွ်င္”
“ကႆပ- သည္လို ေဆြးေႏြးလိုက္လ်င္ အေၾကာင္းအက်ဳိးနဲ ့စပ္ယွဥ္ၿပီး၊ သင့္တင့္မွန္ကန္ မေဖာက္ျပန္တဲ့ ေျပာဆို ဆံုးမခ်က္ စကားဟာ ငါ့ဆီမွာမွ က်င့္ပံု က်င့္နည္းက ရွိတာေၾကာင့္ပဲ”

“အဲသည္ က်င့္ပံု က်င့္နည္းလမ္းက ဘယ္ဟာလဲ အသွ်င္”
“မဂၢင္ ရွစ္ပါးေပါ့ ကႆပ”

“ဟုတ္ပါ့ ဘုရား။ သည္ေတာ့ ရဟန္း၊ ပုဏၰား၊ သူေတာ္စင္တို ့ အလုပ္ကိစၥလို ့ ဆိုရတဲ့ အ၀တ္ မ၀တ္ဘဲ ေနတာတို ့၊ ဆြမ္းကို ဘယ္လိုမွခံတာတို ့၊ ဘယ္လိုပဲ စားတာတို ့၊ ဘာကိုမွ စားတာတို ့၊ ဘယ္လိုပဲ ေနတာတို ့၊ ဘာကိုဘဲ ၀တ္တာတို ့၊ ဘယ္လိုေတြ ေရခ်ဳိးတာတို ့၊ ေျမ ခ်ိဳးတာ ဆိုတာေတြဟာ အက်ယ္တ၀ံ့ အမ်ားအျပားရွိေနတာ။ ဒါေတြကို ဘယ္လိုလုပ္ပါ့မလဲ”
“ကႆပ- ဒါေတြ ဘယ္ေလာက္က်င့္က်င့္၊ ရဟန္း၊ ပုဏၰား၊ သူေတာ္ေကာင္းတို ့ရဲ့ သီလ၊ သမာဓိ၊ ပညာကို ပြားမ်ား က်င့္ႀကံတာ မဟုတ္ဘူး။ မ်က္ေမွာက္ျပဳရမယ့္ အရာဆီ ဆိုက္ေရာက္ ၾကတာလည္း မဟုတ္ဘူး။ တကယ္အစစ္ကေတာ့ သူတို ့ဟာ အမ်က္တို ့ရဲ့ ရန္ သူကင္းလ်က၊ စိတ္ပ်က္မႈမရွိဘဲ၊ ေမတၱာပြားၿပီး၊ ကိေလသာက လြတ္တဲ့ အသိပညာစိတ္နဲ ့ ေနတာေၾကာင့္ ကိေလသာၿငိမ္သူ၊ မေကာင္းမႈကို ပယ္ၿပီးသူကိုသာ သမဏ၊ ျဗဟၼဏလို ့ ဆိုတာ”

“ဗုဒၶအသွ်င္- သည္လိုဆိုေတာ့ သမဏ(ၿငိမ္းသူ)၊ ျဗဟၼဏ(ကင္းသူ) ျဖစ္ဖို ့ အက်င့္က ခဲယဥ္း လိုုက္တာ”
“သည္စကားကေတာ့ အစဥ္အလာ ေျပာလာၾကတဲ့ စကားႀကီးပဲ။ အ၀တ္မဲ့ေနတာ၊ ဆြမ္းကို ဘယ္လိုမွ ခံတာ၊ စားတာ အစရွိတဲ့ အက်င့္ေတြဟာ ဘာခဲယဥ္းသလဲ၊ အလြယ္တကူေလးေတြ ပဲ။ လူတိုင္း လုပ္ႏိုင္တဲ့ အက်င့္ေတြပဲ။ အနည္းဆံုး အိမ္ေစ ကၽြန္မကေတာင္ တို ့လည္း သည္ ေလာက္ေတာ့ က်င့္ႏိုင္ပါ့- လို ့ ဆိုရတဲ့ အက်င့္ေတြပဲ။ သည္လို အက်င့္ေလာက္နဲ ့ ရဟန္း၊ ပုဏၰား တို ့အက်င့္ဟာ မလြယ္ဘူး- လုိ ့အစဥ္အလာ ေျပာလာၾကတဲ့ စကားျဖစ္ဖို ့ ဘယ္ထိုက္ မလဲ၊ သည္လို အက်င့္ေတြ မဟုတ္လို ့သာ ရဟန္း၊ ပုဏၰား အက်င့္ဟာ မလြယ္ဘူးလို ့ အစဥ္ အလာ ေျပာလာၾကတဲ့ စကား ျဖစ္ရတာေပါ့”
ကႆပ- ကိုယ့္ဘ၀နဲ ့မဆီေလ်ာ္တဲ့ အျပဳအမူ၊ အေျပာအဆုိ၊ အေနအထိုင္ေတြ မျဖစ္ပြားေအာင္ ေနထိုင္ျခင္းဟာ သီလ ျဖစ္တယ္။ ကံတရားရဲ့ ဆင္းရဲ၊ ပ်က္ျပဳန္းမႈ ရႈၾကည့္မႈမွာ လိပ္ပတ္လည္တဲ့ အထိ ပု၊ ဒိ၊ အာ အသိေတြ ျဖစ္လာတာဟာ ပညာ ျဖစ္တယ္။ သည့္ထက္ လြန္ကဲတဲ့ သီလနဲ ့ ပညာဆိုတာ မရွိဘူး ကႆပ”

“ဒါပဲလား ဗုဒၶအသွ်င္”
“ကႆပ- ေလာကမွာ ရဟန္း၊ ပုဏၰားေတြ အမ်ားအျပားပဲ။ သီလနဲ ့ စပ္တဲ့ စကားေတြ အမ်ား အျပားပဲ ေျပာၾကတယ္။ ကိေလသာစက္ဆုတ္ၿပီး ပူပန္မႈနဲ ့ စပ္တဲ့ စကားေတြလည္း အမ်ား အျပားပဲ ေျပာၾကတယ္။ အေၾကာင္းေပါင္းမ်ားစြာ၊ ဂုဏ္ေက်းဇူးေပါင္း မ်ားစြာ၊ လြန္ကဲျဖဴစင္ မြန္ျမတ္မႈေပါင္း မ်ားစြာျဖင့္ ေဆာက္တည္ အားထုတ္ သိျမင္၊ လြန္ေျမာက္ၾကတယ္။ အဲသည္ သူေတြအားလံုး ငါ့ကို မွီသူတစ္ေယာက္ေတာင္ မရွိ- လို ့ ေၾကျငာတယ္။
ကႆပ- ငါသည္လို ေၾကျငာတာကို - ျခေသၤ့ေဟာက္သလို ရဲရင့္စြာ ျဖစ္ေပမယ့္၊ လူကြယ္ရာ မွာလည္း ျဖစ္တယ္။ ပရိသတ္အလည္မွာ မျဖစ္ဘူး။ ေၾကာက္ေၾကာက္ရြံရြံ ေျပာရတာ ျဖစ္တယ္။ သူ ့ကို ဘယ္သူမွ ေမးသူမရွ္ိဘူး။ ေမးလည္း မေျဖႏိုင္ဘူး။ ေျဖလည္း သူ ့အေျဖ ဘယ္သူမွ မႀကိဳက္ဘူး။ ႀကိဳက္ေအာင္ ေျဖႏိုင္တဲ့ဟာကလည္း နားေထာင္စရာ၊ ၾကည္ညိဳစရာ၊ ေလာကက လြတ္ေျမာက္တဲ့ တရားေတြ မဟုတ္ဘူ။ ဘယ္သူမွ မေပါက္ေျမာက္ႏိုင္ဘူး သည္လို ေျပာခ်င္ၾကေပမယ့္ သူတို ့ မေျပာႏိုင္ၾကဘူး။ သည္လိုေျပာခ်င္လ်င္ အခ်ိန္မေရြး ငါ့ ဆီက စမ္းၾကည့္ဖို ့ ငါ- ေၾကျငာႏိုင္တယ္”

“ဗုဒၶအသွ်င္- တပည့္ေတာ္ အလြန္၀မ္းသာလွပါတယ္။ တပည့္ေတာ္ကို ရွင္ရဟန္း အျဖစ္ေပးဖို ့ ေတာင္းဆိုပါတယ္ အသွ်င္”

Website counter

Back to TOP