ဗုဒၶသာသနာအတြက္ အံ့ဖြယ္ျဖစ္ရပ္မ်ား

သည္မွာ အံ့ၾသစရာ ေကာင္းတာတခ်က္ ေတြ ့ႏိုင္တယ္။ ဗုဒၶဘာသာက လူ ့ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္ သေဘာတရား အျဖစ္ ဗုဒၶဘုရားက ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ ဗုဒၶသာသနာဟာ လူ ့ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္တဲ့ သေဘာတရားအျဖစ္ အသိအမွတ္ ျပဳတာ မခံခဲ့ရဘဲ၊ ဗုဒၶသာသနာ မဟုတ္ေတာ့တဲ့ ဗုဒၶသာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြက ဗုဒၶသာသနာ အျဖစ္ ထမ္းေဆာင္ေနၾကတဲ့ ဗုဒၶသာသနာက လူ ့ဦးေဆာင္လမ္းညႊန္ သေဘာတရားေနရာကို ရတာပဲ။

ဒါဟာ မ်ားစြာအံ့ၾသဖို ့ ေကာင္းတာပဲ။ ဗုဒၶသာသနာကို ေဖာ္ထုတ္ျခင္းလွလွ ေဖာ္ထုတ္ခဲ့တဲ့ ဗုဒၶဘုရားအတြက္ လြန္စြာမွပဲ ၀မ္းနည္းဖြယ္ပါပဲ။ ဗုဒၶ ဘုရားကိုယ္စား ဗုဒၶရဲ ့တည့္ျဖစ္တဲ့ စာေရးသူလည္း အတိုင္းမသိ ၀မ္းနည္းထိတ္ လန့္ပါတယ္။ ဒါေပမယ့္ သမိုင္းရဲ ့ျဖစ္ရပ္မွန္ ျဖစ္တဲ့အတြက္ ဘယ္သူမွ ဘာမွ မတတ္ႏိုင္ဘူး။ သင္ခန္းစာ ယူဖုိ ့မွ တပါး တျခားဘာမွ မရွိဘူး။

အဲသည္မင္းဟာ တိုင္းျပည္အျပင္ဘက္ကို သည္ ဗုဒၶဘာသာျဖန္ ့ဖို ့ လံုးပမ္းခဲ့တယ္။ သည္ေန ့ သီရိလကၤာနဲ ့ အေရွ ့ ေတာင္ အာရွက သု၀ဏၰဘုမၼိ အရပ္ဆိုတာလည္း ပါတယ္။ သု၀ဏၰဘုမၼိအရပ္ဟာ ဗမာျပည္က သထံုလို ့လည္း ဗမာ ေတြက ထင္ၾကတယ္။ ထိုင္းတို ့ ဂ်ာဗားတို ့ကလည္း သူတို ့အရပ္လို ့ ထင္ၾကတယ္။

အဲသည္မင္းျပဳတဲ့ သာသနာဟာ သီရိလကၤာက လြဲၿပီး ဘယ္မွ သိပ္ႀကီးရွင္သန္ေနတယ္ မေျပာေလာက္ေအာင္ပဲ။ သီရိလကၤာကေတာ့ ေျပာေလာက္ေအာင္ ရွင္သန္တာ ေတြ ့ရတယ္။ အဲသည္မင္း ေနခဲ့တဲ့ တိုင္းျပည္မွာလည္း သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြက နာလႏၵာ … အစရွိတဲ့ ကမၻာ့ ပဌမဆံုး တကၠသိုလ္လို ့ ေျပာရေလာက္တဲ့ တကၠသိုလ္ႀကီးေတြ ဖြင့္လွစ္ပို ့ခ်ႏိုင္တဲ့ အထိ ရွင္သန္ေနတာ ေတြ ့ရတယ္။ အဲသည္ အခ်ိန္မွာ ဟိႏၵဴျဗာဟၼဏ ေတြကည္း တကၠသိုလ္ေတြ ဖြင့္ေနၾကၿပီ သိရတယ္။

သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြက ဖြင့္တဲ့ တကၠသိုလ္ျဖစ္လို ့ ဗုဒၶဘာသာတကၠသိုလ္လို ့ ေျပာရေပမယ့္ ဗုဒၶဘာသာထဲမွာ ဗုဒၶဘာသာရဲ ့အႏွစ္သာရျဖစ္တဲ့ အရိယသစၥာ ဒႆနက အေပ်ာက္ခံရၿပီျဖစ္လို ့ ၀မ္းသာႏိုင္စရာေတာ့ မဟုတ္ဘူး ေပါ့။

သာသနာလံုးဆိုင္ရာ သံုးႀကိမ္ေျမာက္ ေဒသနာ ရြက္ဖတ္ၿပီးေနာက္ မၾကာမီမွာပဲ စာအေရးအသား ထြန္းကားလာပံု ရတယ္။ နာလႏၵတကၠသိုလ္ေတြ မေပၚခင္ကဘဲ ဣႏၵိယေျမာက္ပိုင္း ကနိသွ်က မင္းကေလးႀကိမ္ေျမာက္ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြ စုေပါင္းဓမၼရြက္ဆိုပြဲ လုပ္ၿပီး အဲသည္ရြတ္တာေတြ ေရႊျပားပုရပိုက္မွာ ေရးတင္တယ္လို ့ သမိုင္းရွိတယ္။ အဲသည္ပြဲဟာ မဟာယာန သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြရဲ့ ဓမၼရြတ္ဖတ္ပြဲလို ့ ျဖစ္သြားတယ္။

သည္အရင္က သီရိလကၤာမွာ ေထရ၀ါဒေတြက ရြတ္ဖတ္ေဆာင္ထားရတဲ့ ဓမၼေတြ ေပေပၚတင္တာ လုပ္ခဲ့တယ္။ ေထရ၀ါဒ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြ ေလးႀကိမ္ေျမာက္ စုေပါင္း ဓမၼမွတ္တမ္းတင္ပြဲ ျဖစ္တယ္လို ့မွတ္ယူၾကတယ္။ ေထရပါဒေရာ မဟာယာနပါ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြဟာ သူတို ့ေဆာင္ထားရတဲ့ ဓမၼေတြကို အကၡရာေပၚ တင္ႏိုင္ၾက တဲ့အတြက္ အေရြ ့အလ်ားေတာ့ ရွိမွာ မဟုတ္တာပဲ။ ဒါေပမယ့္ သူတုိ ့ေဆာင္ခဲ့ၾကတဲ့ ဓမၼေတြဟာ အရိယသစၥာ အသည္းႏွလံုး မပါေတာ့တဲ့ ဓမၼေတြပဲ ျဖစ္ၾကေတာ့တဲ့အတြက္ မေရြ ့လို ့လည္း ၀မ္းမသာရဘူး။

မဟာယာန ဓမၼစာေပေတြ အရွိန္အဟုတ္ႀကီးႀကီး တိုးတတ္တာရဲ့ အမွတ္အသားဟာ နာလႏၵာတကၠသိုလ္က ျပစရာပဲ။ အဲသည္ တိုးတက္မႈရဲ့ အေခါင္အညြန္ ့ဟာ ဟိႏၵဴငွက္ ဆိတ္ဖဲ့ခံရတာ ၾကည့္ၿပီး ဂုဏ္ယူစရာ မျဖစ္ခဲ့ဘူး။ တေန ့မွာ နာလႏၵာ တကၠသိုလ္တတ္ေနတဲ့ ကိုရင္ရွံကရဟာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ကို စိန္ေခၚတယ္။ သူက ဟိႏၵဴတကၠသိုလ္က ဆင္းလာၿပီး ကိုရင္၀တ္ခါ နာလႏၵာမွာ တတ္ေနတဲ့ ျဗာဟၼဏပဲ။

အဲသည္ပြဲမွာ ပါေမာကၡခ်ဳပ္ ဆရာေတာ္က အရႈံးလွလွေလး ေပးလိုက္ရတယ္။ ရွံကရဟာ ေတာင္ပိုင္းျပန္ၿပီး ဟိႏၵဴ တကၠသိုလ္ေထာင္ကာ ဟိႏၵဴအဌကထာေတြ အသစ္ေရးတယ္။ ဗုဒၶသာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြနဲ ့ ရႈံးသူစြန္ ့တမ္း စိန္ေခၚ တာေတြလုပ္လို ့ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြ ျဖဴကုန္ၾကတာ သိရတယ္။ ဗုဒၶသာသနာက ဗုဒၶဘုရားလက္ထက္ အရိယ သစၥာတရား ကိုင္စြဲစဥ္က (အျဖဴ၀တ္တဲ့) ဟိႏၵဴပ႑ိတ္ မ်ားကို ဥပါသကာအျဖစ္ေတြ ျဖစ္ေစခဲ့တယ္။ အရိယသစၥာ မဲ့တဲ့ အခါမွာ ဟိႏၵဴကို အရႈံး ေပးရၿပီျဖစ္တယ္။ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြဆီမွာ အရိယသစၥာတရား မရွိၾကတာ ဟိႏၵဴကို ရႈံးရေၾကာင္းကိုလည္း အရိယသစၥာမရွိလို ့ ျဖစ္ေၾကာင္း မသိႏိုင္ ရွိၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာတရားရဲ ့ ဦးေႏွာက္ဟာ အရိယသစၥာ မဟုတ္လား။

နာလႏၵာဟာ ဆက္လက္ရပ္တည္ေနေပမယ့္ ညွိဳးငယ္စြာ ရပ္တည္တာပဲ ျဖစ္ေတာ့တယ္။ ဟိႏၵဴဟာ နာလႏၵာကို ညွိဳး ငယ္ေစရုံပဲ ျဖစ္ေပမယ့္ ဣႏၵိယ ထဲ၀င္လာတဲ့ မူဆလင္ေတြေတာ့ နာလႏၵာကို ေနရာပဲက်န္ေတာ့ေအာင္ လုပ္ပစ္ၾက တယ္။ ဣႏၵိယရဲ့ ဗုဒၶသာသနာ နိဂံုးဟာ သည္ေလာက္ဆို ျမင္သာၿပီေပါ့။

ဗုဒၶဘာသာဟာ မူဆလင္ဖ်က္လို ့ ဣႏိၵယမွာ ပ်က္ခဲ့ေပမယ့္ မဟာယာန သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြဟာ တိဗက္၊ မြန္ဂိုး လီးယား … အစစေတြဆီမွာ ဗုဒၶဘာသာကို ျဖန့္ေ၀ေနၾကတယ္။ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာကေတာ့ သီရိလကၤာမွာ အေျခ စိုက္ၿပီး အေရွ ့ေတာင္အာရွကို ျပန္ ့ေစၾကတယ္။ ဗုဒၶဘာသာ ႏွစ္ရပ္လံုးပဲ အရိယသစၥာမဲ့ေတြ ခ်ည္းပါပဲ။

သီရိလကၤာဟာ ေထရ၀ါဒသာသနာ က်မ္းစာေပါင္းမ်ားစြာကို ေပါက္ပြားရာေနရာ ျဖစ္တယ္။ သည္က်မ္းစာေတြဟာ ေထရ၀ါဒ ဗုဒၶဘာသာမွာ ၾသဇာလည္း ႀကီးၾကတယ္။ ဗုဒၶဘုရားေဟာ ပါဠိစာရင္းထဲ ၀င္တာေတြထိ ၀င္ေနတာ ရွိတယ္။ အဌကထာေတြ ဆိုရင္လည္း ဗုဒၶဘုရားရဲ့ အလိုအယူအဆ အသိအျမင္ ဉာဏ္ပညာကို သိသူက ျပဳစုေရးဖြဲ ့ ထားခဲ့တာလို ့အထိ ဦးထိပ္တင္ၾကတယ္။ အဲသည္ အဌကထာစကားကို နည္းနည္းမွ မထိနဲ ့ထဲကပဲ။ ထိသူဟာ ဓမၼစက္ကို ဖ်က္သူအျဖစ္ ခံရၿပီသာ မွတ္ေတာ့ေပါ့။ အဲသည္ အဌကထာကို ဖြင့္တဲ့ ဋီကာေတြလည္း ထြက္ၾကတယ္။ အဲသည္ ဋီကာတေစာင္ကို ဗမာျပည္က ပရိယတ္၊ ပဋိပတ္ အေက်ာ္ဆရာေတာ္တပါးက မွားယြင္းခ်က္မ်ား ေထာက္ျပ ၿပီး က်မ္းစာေရးတဲ့အတြက္ ဋီကာအေစာင္ေပါင္းမ်ားစြာေရးၿပီး အမွားေထာက္ျပသူကို ျပန္ေခ်ပ ေ၀ဖန္တိုက္ခိုက္ၾက တဲ့ အထိရွိတယ္။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္္

Website counter

Back to TOP