လူဟာ ဒုကၡမဟုတ္

သတၱ၀ါ ေလာကနဲ ့ လူကို ခြဲျခား မသိေတာ့ ဒုကၡေရာက္ၿပီဆိုရင္ ဒုကၡနဲ ့ ဒုကၡခံရတဲ့လူ မကြဲေတာ့ဘူး။ လူ ေရာဂါရရင္ လူဒုကၡေရာက္တယ္ ေျပာရတယ္။ အဲသည္မွာ လူနာဟာ ေရာဂါနဲ ့ လူကို အတူလို ့ ထင္ေနေပမယ့္ ေဆးဆရာဆီ အပ္တဲ့ အခါ ဆရာက ေရာဂါဟာ လူမဟုတ္ဘူး သိေပးၿပီး လူဆီက ေရာဂါကို ထြက္သြားေအာင္း လုပ္ေပးတယ္။

ေရာဂါရလို ့ ဒုကၡေရာက္တဲ့ လူဆီမွာ လူဟာ ဒုကၡမဟုတ္ဘဲ ေရာဂါပဲ ဒုကၡျဖစ္တာ ေပၚလြင္တယ္။ လူကေတာ့ ဒုကၡကို ခံရသူပဲေပါ့။ ဒုကၡနဲ ့ ဒုကၡခံရသူဟာ ကြဲရလိမ့္မယ္။ ဒုကၡဟာ ဒုကၡခံရမွာ မဟုတ္ဘဲ၊ ဒုကၡခံရတာဟာလည္း ဒုကၡမဟုတ္ဘူးလို ့ေပါ့။

လူ ဒုကၡေရာက္တယ္ ဆိုတာမွာလည္း စကား ျပည့္ျပည့္စံုစံု ေျပာရင္ လူမွာ ဒုကၡေရာက္တယ္လို ့ ေျပာရမွာပဲ။ လူ ဒုကၡ ေရာက္တယ္လို ့ ေျပာရင္ လူနဲ ့ ဒုကၡ အတူျဖစ္ေနမယ္။ လူမွာ ဒုကၡေရာက္တယ္ ဆိုမွ လူက ဒုကၡရဲ ့ အေရာက္ခံေနရာ၊ ဒုကၡဟာ လူဆီမွာ ေရာက္လာတဲ့ အရာ၊ သည္လို ကြဲျပားမယ္။ ဒါမွ ဒုကၡနဲ ့ လူ အတူမဟုတ္တာ ေပၚလြင္မယ္။ တကယ္လည္း ဒုကၡနဲ ့ လူဟာ အတူ မဟုတ္ၾကဘူးပဲ။

ဒါလည္း ကြဲကြဲျပားျပား မသိၾကဘူး။ ဒုကၡနဲ ့ လူဟာ တခုတည္းလို ့ အဘိဓမၼာ ထုတ္ၾကတယ္။ သည္ လူ ့အျဖစ္ရဲ ့ အစိတ္ အပိုင္းေတြ ျဖစ္တဲ့ ရုပ္ဓာတ္၊ နာမ္ဓာတ္ ေတြဟာ ဥပါဒ္ ဌီ ဘင္ ေတြအျဖစ္ ေျပာင္းလဲေနတာေတြပဲ။ ဒါေတြဟာ ဒုကၡေတြေပါ့လို ့ လုပ္ၾကတယ္။ ၿပီးေတာ့ သည္ရုပ္ဓာတ္ နာမ္ဓာတ္ ေတြဟာ မေမြးမီက လုပ္ခဲ့တာေတြ ေၾကာင့္ ျဖစ္ေနတာေတြလို ့ မသိရာမွာ အေၾကာင္းခ်ျပၾကတယ္။

ေရာဂါ တခုဟာ ကုသဖို ့ ေဆး၀ါးနဲ ့ အသိဥာဏ္ရွိ မခံရေတာ့ဘူး ဆုိရင္ သည္ေရာဂါဟာ ၀ဋ္နာ ကံနာ ဆိုၿပီး မေမြးမီ ခ်ျပၾကတာလို ့ ပါပဲ။ သည္ရုပ္ သည္နာမ္ဟာ မေမြးမီက အေၾကာင္းေၾကာင့္ ျဖစ္တာ ဆိုေတာ့ အဲသည္ အထိလည္း လူ ့အသိက မလိုက္ႏိုင္ၾကေတာ့ ကိစၥၿငိမ္း လုပ္လိုက္တာပဲေပါ့။ လူဟာ လူမသိရာဆီ ေခၚသြား ခံရၿပီးဆိုရင္ သည္လူ ဟာ ဘာေျပာႏိုင္ေတာ့မွာလဲ။ သည္လူ ့အသံ တိတ္ရၿပီေပါ့။ သည္လို အသံတိတ္ေအာင္ လုပ္တာဟာ ေကာင္းျခင္း ေတာ့ မဟုတ္လွဘူး။

ဒုကၡဟာ လူေပၚျဖစ္တဲ့ သံသရာ
ဒုကၡဟာ လူမဟုတ္ဘဲ လူဆီေရာက္လာတဲ့ လူက တျခားျဖစ္တဲ့ အရာဆိုေတာ့ အဲသည္ အရာကို သရုပ္ခြဲ ျပဖို ့ လိုတာေပါ့။ အဲဒါ သံသရာပဲ။ လူက သံသရာ မဟုတ္ဘူး။ သံသရာက လူ ့ဆီ ေရာက္လာတဲ့ အရာပဲ။ လူေမြးတုန္းက သံသရာ မပါဘူး။

သံသရာဟာ လူက ပတ္၀န္းက်င္မွာ ေနတဲ့ အာရုံေတြကို လက္ခံ အသံုးခ်တတ္တဲ့ အခါမွ ျဖစ္ေပၚလာတဲ့ အရာပဲ။

လူက အာရံုေတြကို လက္ခံ အသံုးခ်တဲ့ အခါမွာ တခ်ိဳ ့ အာရံုေတြဟာ ေကာင္းၿပီး၊ တခ်ိဳ ့က မေကာင္းၾကဘူး။ သည္ ႏွစ္ခုကို ယွဥ္လိုက္တဲ့ အခါ အေကာင္း အာရံုမွာ လူက ၿငိက်န္ခဲ့တယ္။ အေကာင္းနဲ ့ အဆိုးကိုလည္း ခံစားခ်က္နဲ ့ပဲ ခြဲ တယ္။ ခံစားခ်က္ ဆိုးတာဆိုရင္ လူက ျငင္းဆန္ခ်င္တယ္။ ခံစားခ်က္ ေကာင္းတာတိုင္း လူမွာ ေကာင္းတယ္ လို ့ မဟုတ္ဘဲ ခံစားခ်က္ ဆိုးကလည္း လူ ့အတြက္ အေကာင္း ျဖစ္ခ်င္ ျဖစ္တာပဲ။ ခံစားခ်က္ ေကာင္းတာဆိုရင္ လူ ့ အတြက္ အေကာင္း ထင္ၿပီး ခံစားခ်က္ ေကာင္းတာကို လုပ္တတ္တယ္။ ခံစားခ်က္ ေကာင္းေပမယ့္ အျဖစ္က မေကာင္းတာ ဆိုေတာ့ သည္လုပ္ခ်က္ဟာ ဆိုးေတာ့တာပဲ။

ဆိုးတာ လုပ္မိေပမယ့္ ကိုယ္လုပ္မိတာကို ကိုယ္ျပန္ သာယာျပန္တယ္။ ကိုယ့္လုပ္ခ်က္မွာ ကိုယ္ေပ်ာ္မိတယ္။ ေပ်ာ္တာ ၾကာေတာ့ ေပ်ာ္စရာ အာရံု မႈန္၀ါး ေပ်ာက္ပ်က္ လာၿပီး သည္လုပ္ခ်က္မ်ိဳး ျပန္လုပ္ခ်င္တာပဲ။ ဒါဟာ သံသရာ ျဖစ္တာပဲ။

သည္သံသရာမွာ အစိတ္ အပိုင္း သံုးခုရွိတယ္။
- အသိမွားတယ္၊
- အမွားလုပ္တယ္၊
- အမွားျဖစ္ပ်က္တယ္လို ့ပဲ။


အသိမွားတာ စိတၱဇ၊ အမွားလုပ္တာ ဘ၀၊ အမွား ျဖစ္ပ်က္တာ ဇာတိဇရာမရဏ၊ ဇာတိဇရာမရဏ ေၾကာင့္ စိတၱဇ ျဖစ္တယ္။ စိတၱဇရဲ ့ နိဒါန္းဟာ ဇာတိဇရာမရဏေပါ့ ။ စိတၱဇေၾကာင့္ ဘ၀ ျဖစ္တယ္။ ဘ၀ နိဒါန္းဟာ စိတၱဇပဲ ။ ဘ၀ ေၾကာင့္ ဇာတိဇရာမရဏ ျဖစ္တယ္။ ဇာတိဇရာမရဏ ရဲ ့ နိဒါန္းဟာ ဘ၀ပဲ။ အဲဒါ သံသရာရဲ ့ ျဖစ္စဥ္ပဲ ။

အဲဒီ သံသရာထဲမွာ လူဗ်ာပါရေၾကာင့္ၾက မပါဘူး။ ေရွ ့တခုေၾကာင့္ ေနာက္တခု ျဖစ္ၿပီး ေနာက္ဆံုး တခုက ေရွ ့ဆံုး တခုရဲ ့ အေၾကာင္း ျပန္ျပဳသြားတဲ့ စက္လည္ပတ္မႈပဲ။ ကမၻာေပၚမွာ ျဖစ္ထြန္းေနၾကတဲ့ သစ္ပင္ေတြလိုေပါ့။ သစ္ပင္ ေၾကာင့္ သစ္သီး၊ သစ္သီးေၾကာင့္ သစ္ေစ့၊ သစ္ေစ့ေၾကာင့္ သစ္ပင္၊ သည္စက္ ျဖစ္ေနတာပဲ။ လူမွာ သံသရာ လည္တာ ဆိုေတာ့ လူက ကမၻာလိုေပါ့။ ကမၻာက သစ္ပင္ အလည္ ခံရသလို သံသရာရဲ ့ အလည္ခံဟာ လူေပါ့။

အဲသည္မွာ စိတၱဇ ေတြဟာ အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အမွား လုပ္မႈ ဘ၀ေတြကလည္း အမ်ိဳးမ်ိဳး၊ အျဖစ္ အပ်က္ေတြကလည္း အလားတူ အမ်ိဳးမ်ိဴးပဲ။ ဘာေတြ ဘယ္လို အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ျဖစ္၊ သံသရာေတာ့ သံသရာပဲ။ ဘာသံသရာ ပဲျဖစ္ျဖစ္ အားလံုး ဒုကၡေတြ ျဖစ္တာပဲ။ အၿငိနဲ ့ ျဖစ္ေနတာ ဆိုေတာ့ လည္ပတ္မႈက လြတ္လပ္ေအာင္ လုပ္လို ့ မရလို ့ပဲ။ မလြတ္လပ္တာဟာ ဒုကၡပဲ။

အမ်ိဳးမ်ိဳး ျဖစ္ၾကတဲ့ စိတၱဇေတြ, ဘ၀ေတြနဲ ့ အျဖစ္ အပ်က္ေတြဟာ လည္ပတ္ လိုက္တဲ့အခါ စိတၱဇပဲ၊ ဘ၀ပဲ၊ အျဖစ္ အပ်က္ပဲလို ့ ခြဲလို ့မရဘဲ အသြင္ တမ်ိဳး ျဖစ္ရတယ္။ အဲသည္ အသြင္ဟာ သတၱ၀ါပဲ။ စိတၱဇ တမ်ိဳး- သတၱ၀ါ တမ်ိဳးပဲ။ အဲသည္ သတၱ၀ါေတြဟာ အပါယ္, လူ , နတ္နဲ ့ ျဗဟၼာ ေတြပဲ။ အဲဒါေတြဟာ လူေပၚမွာ တက္ျဖစ္လာတဲ့ သဏၭာန္ ေတြပဲ။ အဲဒါေတြ ျဖစ္ယင္္ လူဟာ သူ ့ဟန္ အေပ်ာက္ဆံုး ခံရတယ္။ လူမဟုတ္ေတာ့ တာေပါ့။ အဲသည္ သတၱ၀ါေတြ ဟာ စိတၱဇ ေျပာင္းလဲသလုိ သူတုိ ့လည္း ေျပာင္းလဲ ေနၾကတယ္။

ဇာတ္အဖြဲ ့သားေတြ ဇာတ္ပြဲမွာ က်ရာ အရုပ္အတိုင္း လႈပ္ရွားၾက သလိုပဲ။ ရန္ရုပ္ ျဖစ္ယင္ ရန္လုပ္၊ မိတ္ရုပ္ ျဖစ္ရင္ မိတ္လုပ္၊ အရုပ္ရဲ ့ စရိုက္ဟာ စိတၱဇ အလုိက္ပဲ။ သေဘာေကာင္းပါေစ ဆိုလို ့လည္း မရဘူး။ ဆိုးပါေစလည္း မရဘူး။ သည္လို သံသရာ၀င္လွ်င္ လူဟာ ကိုယ့္ကိုယ္ကို ကိုယ္မပိုင္ဘူး၊ သည္ေတာ့ ဒုကၡ မၿငိမ္းဘူး။
ဆက္လက္ေဖာ္ျပသြားပါမည္

Website counter

Back to TOP