ယေန ့သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ား အရိယသစၥာ အမွန္မျမင္ၾက

ဓမၼစက္လည္ပတ္မႈဆိုင္ရာ စာေပအေရးအသားေတြကလည္း ကိုယ္တိုင္သိတာကို ေရး ထားတဲ့ အေရးအသားမ်ဳိး မဟုတ္တာေတြ ့ရတယ္။ သူဖတ္မွတ္ဖူးတာေတြ စုစည္းျပေန သလိုမ်ဳိး ျဖစ္လို ့ပဲ။ ၿပီးေတာ့လည္း ဘယ္သူ ့ကို ဘာသိေစခ်င္လို ့ တင္ျပတယ္ဆိုတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ မရွိတဲ့ပံုမ်ဳိးလည္း ေတြ ့ရတယ္။

တကယ္ေတာ့ စာေရးတယ္ဆုိတာ သေကၤတနဲ ့ စကားေျပာတာပဲ။ စကားေျပာစရာမွာ နားေထာင္သူကို ေျပာသူက သိေစခ်င္တာ သိသြားဖို ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ရွိရွိ ျဖစ္ရတာပဲ။

ေျပာေတာ့ ေျပာတယ္။ ဘယ္သူသိဖို ့မွ မဟုတ္ဘူး၊ ၾကားသူေတြ သိလိမ့္မယ္ လုပ္လို ့ မျဖစ္ဘူး။ ေနာက္ၿပီးေတာ့လည္း ေျပာေတာ့ ေျပာတယ္၊ ကိုယ္သိတာကို ေျပာတာ မဟုတ္ ပဲ ေတြ ့ဖူးတာေျပာတယ္ ဆိုတာမ်ဳိးလည္း လုပ္လို ့မျဖစ္ဘူးပဲ။

အဲသည္လိုျဖစ္ရင္ စကားအသက္မ၀င္ဘူး။ ဖတ္မွတ္ နားေထာင္ခ်င္စရာ မျဖစ္ဘူးလို ့ ေျပာရမယ္။ စာအေရးအသားလည္း ဒီလိုပဲ။ စာသင္ခန္းထဲ၀င္ၿပီး စာသင္ေနရသလိုပဲ ျဖစ္ မယ္။ လူ ့လက္ငင္း အျဖစ္အပ်က္ေတြနဲ ့ မစပ္ဟပ္ျဖစ္ေနမယ္။

ဗုဒၶဘာသာ သာသနာ့၀န္ထမ္းမ်ားဟာ ေခတ္အဆက္ဆက္ပဲ ပရိယတ္စာေပေတြကို သင္ ယူတဲ့ အလုပ္ကို လုပ္ၾကတယ္။ စာတတ္သြားၾကသူေတြလည္း ရွိၾကတယ္။ သူတုိ ့အားလံုး နီးနီးဟာ စာျပန္သင္ေပးဖို ့ စာသင္သားမ်ားေမြးတဲ့ စာသင္တိုက္ ဆရာေတာ္ေတြ လုပ္သြား ၾကတာပဲ။

ၿပီးေတာ့ သူတို ့ဟာ ၀ိနယစည္းကမ္းကို လိုက္နာႏိုင္သမွ် လိုက္နာေနထိုင္တဲ့ လုပ္ငန္းကို လည္း လုပ္ၾကတယ္။ ၀ိနယ စည္းကမ္းအတိုင္း အလိုက္နာႏိုင္ဆံုးသူဟာ သိကၡာအရွိဆံုး သူလို ့လည္း သူတို ့မွတ္ယူၾကတယ္။ သာသနာ၀န္ထမ္းအခ်င္းခ်င္း အသိေပး ၀န္ခံ ေျပာ ၾကားယံုနဲ ့ မထႏိုင္တဲ့ ၀ိနယ စည္းကမ္းေတြကို လုိက္နာရင္ပဲ သိကၡာရွိသူအျဖစ္ အသိအ မွတ္ျပဳရတာပဲ။ သည္လို ၀ိနယ သိကၡာရွိေအာင္ ေနတာကို ဓမၼာႏုဓမၼပဋိပတ္ လုပ္တာလို ့ ျမင္ၾကတာေတြ ့ရတယ္။

သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြဟာ နိဗၺာန္နဲ ့ မဂ္ဖိုလ္ကို လိုလားရေကာင္းမွန္းသိၿပီး လုိလည္း လိုလားၾကတာပဲ။ လိုလားရေကာင္းမွန္းသိဖို ့ သာသနာ့ေဘာင္ စ၊ ၀င္တယ္ဆုိကတည္းက ပဲ အစဆံုး ေဆာင္ရတဲ့ ေဆာင္ပုဒ္ဟာ " သကလ ၀ဋ ဒုကၡ နိႆရဏ နိဗၺာနႆ သစၦိကရဏတၳာယ ဣမံ ကာသာ၀ံ ဂေဟတြာ ပဗၺာေဇထ မံ ဘေႏၱ " လုိ ့ ရြတ္ဆိုခဲ့ သူခ်ည္းပဲ။ ေနာက္လည္း ေတာက္ေလွ်ာက္ ေတာင္းဆုိလႊာတိုင္းမွာ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ ေရာက္ ရပါလုိ၏ - လို ့ ေန ့တိုင္း ရြတ္လာခဲ့ဖူးတာပဲ။ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ဟာ သူတို ့ပန္းတိုင္ပဲ။

သည္လိုျဖစ္ေပမယ့္ နိဗၺာန္မဂ္ဖိုလ္ကို အဲသည္၀န္ထမ္းေတြ မသိၾကဘူး။ သည္အရိယ သစၥာႏွစ္ပါးသာမကဘဲ က်န္တဲ့ အရိယသစၥာေတြ ျဖစ္ၾကတဲ့ ဒုကၡနဲ ့ သမုဒယ အရိယသစၥာ ေတြလည္း မသိၾကဘူး။

- သမုဒယဟာ ရူးႏွမ္းမႈရဲ့ နာမည္ပဲ။
- ဒုကၡဟာ မလုပ္ေကာင္း တာေတြ လုပ္တာရဲ့ နာမည္ပဲ။
- မဂၢဟာ မလုပ္ေကာင္းတာေတြ မလုပ္ဖို ့ အရူးအႏွမ္းေတြ ေပ်ာက္ေစတာရဲ့ နာမည္ပဲ။
- နိဗၺာန္ဟာ မလုပ္ေကာင္းတာေတြ ၿငိမ္းတာရဲ့ နာမည္ပဲ။
သည္ေလးပါးထဲက ဘယ္တပါးသိသိ က်န္သံုးပါးေပၚမွာပဲ ဒါေတြေပၚရင္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း က်င့္မိမွာ မလြဲေပါ့။

သည္လိုမက်င့္တာဟာ နိဗၺာန္ပန္းတိုင္ စိုက္စဥ္က စိတ္လက္မပါဘဲ စိုက္ၾကလို ့ပဲ။ နိဗၺာန္ ဟာ သံသရာ၀ဋ္က ကၽြတ္ရာဆိုေတာ့ သံသရာ၀ဋ္မွ မသိဘဲ နိဗၺာန္ပန္းတိုင္ကို ဘယ္စိတ္ ဘယ္လက္ ပါႏိုင္ပါ့မလဲ။ ကံမသိေတာ့လည္း သံသရာ၀ဋ္ မသိၿပီေပါ့။ ေနာက္ေနာင္ ဘ၀ေတြ ခံယူတဲ့ မိစာၦေတြ ၀င္ေနမွပဲ ကံကလည္း ဘယ္လိုသိလို ့ ရေတာ့မလဲ ျဖစ္ၿပီေပါ့။

ဒါေၾကာင့္ သူတို ့ဟာ နိဗၺာန္ေရာက္ခ်င္ၾကေပမယ့္ နိဗၺာန္နဲ ့ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလမ္း မဂၢ က အေပ်ာက္ခံေနရၿပီး နိဗၺာန္ မေရာက္ႏိုင္အျဖစ္ ခံၾကရတယ္။

နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလမ္းမဂၢ မသိၾကေပမယ့္ မသိဘူးလို ့ သူတို ့မသိၾကဘူး။ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလမ္း မဂၢကို သိၾကတယ္ လို ့ထင္ၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ သာသနာ့ ၀န္ထမ္း တခ်ဳိ ့ေလာက္ပဲ အဲသည္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္းလမ္း မဂၢကို က်င့္ၾကတယ္။ နိဗၺာန္ ေတြ ့သလိုလိုေတာ့ သူတို ့ထင္ၾကတဲ့အျဖစ္ရွိတယ္။ ဒါေပမယ့္ ဆံုးခန္းတိုင္ အားရ ေက်နပ္တဲ့ အထိေတာ့ ရွိၾကလွတာ မေတြ ့ႏိုင္ေအာင္ပဲ။ အဲသည္လို ေတြ ့တာကိုပဲ ျပသဖို ့ စခန္းႀကီးေတြေထာင္ထားၿပီး ျပေပးတဲ့ လုပ္ငန္း လုပ္ေနၾကတာပဲ။

သာသနာ့ ၀န္ထမ္း ရာႏႈန္းကိုးဆယ္ငါးေက်ာ္တို ့ကေတာ့ ပါနပ္တယ္ပဲ ေျပာရမလားပဲ။ အဲ သည္ နိဗၺာန္ေရာက္လမ္း မဂၢကို မလုပ္ၾကဘူး။ စာသင္ေပးတာ စာသင္ယူတာ တရားေဟာ တာ ေက်ာင္းထိုင္တာေတြပဲ လုပ္ၾကတယ္။ သူတို ့ကေတာ့ အဲသည္ နိဗၺာန္ေရာက္ေၾကာင္း မဂၢဟာ မက်င့္ႏိုင္ေလာက္ဘူးလို ့ စိစစ္မိသူက စိစစ္မိပံု ရတယ္။ မစိစစ္မိသူကလည္း ေရွး အခါက စၿပီး စိစစ္မိသူေတြေနာက္ လိုက္ၿပီး မက်င့္ၾကတာ ျဖစ္မွာပဲ။

သည္လမ္းေၾကာင္း မဂၢဟာ စိစစ္မိဖို ့ အလြန္ေကာင္းတယ္။ သည္မဂၢရဲ့ အစဆံုး မဂၢျဖစ္တဲ့ သမၼာဒိဌိ ဆိုတာ ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ ျမင္တာဆုိေတာ့ ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္တာဟာ ဒုကၡအရိယ သစၥာရဲ့ နာမည္လို ့ လုပ္ၿပီး ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ျမင္တာဟာ ဒုကၡအရိယသစၥာျမင္တယ္ ေျပာ ေတာ့တာေပါ့။ ဒါျမင္မွေတာ့ ရုပ္နာမ္မုန္းရမွာပဲ။ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ေၾကာင္းကို ဒုကၡသမုဒယ အရိယသစၥာ လုပ္ၿပီး ပယ္တာပဲ။ သည္လို ပယ္ေတာ့ ရုပ္နာမ္ အျဖစ္သိမ္းၿပီး ၿငိမ္းတဲ့ ရုပ္ နာမ္ဆံုးတယ္ လုပ္ျပန္တယ္။ အဲဒါ ဒုကၡနိေရာဓ အရိယသစၥာ ေရာက္တယ္ေပါ့။ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္သိတဲ့ သမၼာဒိဌိက ဒုကၡနိေရာဓ ဂါမိနိ ပဋိပဒါ အရိယ သစၥာေပါ့။

ဒါလုပ္လို ့ သည္ေရာက္တယ္ဆိုရင္ ေရာက္မွာပဲ ေျပာရတယ္။ ေရာက္ေတာ့ ဘာျဖစ္သလဲ ေမးၿပီး သည္အေမးကို ေျဖရလိမ့္မယ္။ သည္အေျဖ အျဖစ္ကို နိဗၺာန္မ်က္ေမွာက္ ျပဳတာေပါ့။ ေျပာသူေတြဟာ ဦးေႏွာက္မဲ့သူေတြပဲ ျဖစ္ၾကမယ္။ ဦးေႏွာက္ရွိသူက သည္အေျဖကို လက္ေရွာင္ၾကလိမ့္မယ္။

ဦးေႏွာက္ရွိသူေတြ အေနနဲ ့ ရုပ္နာမ္ျဖစ္ပ်က္ ၿငိမ္းရာဟာ နိဗၺာန္ မျဖစ္ႏိုင္ဘူးလို ့ ျမင္ရမွာပဲ။ ဒါျဖစ္ႏိုင္တယ္ ဆုိရင္ နိဗၺာန္ဟာ ေၾကာက္စရာ ျဖစ္လိမ့္မယ္။ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ ၿငိမ္းရာဆီ ေရာက္သူဟာ လူ ့ကိစၥေတြကို ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြ လူမွာ မရွိ ေတာ့သူ ျဖစ္လို ့ပဲ။ လူ ့ကိစၥ ေဆာင္ရြက္ႏိုင္တဲ့ အရည္အခ်င္းေတြဟာ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ေတြ ျဖစ္လို ့ပဲ။

လူမွာ ရုပ္ျဖစ္ပ်က္ မရွိေတာ့ရင္ စားျခင္း၊ သြားျခင္း၊ ျမင္၊ ၾကား၊ ေတြ ့သိျခင္းေတြ မလုပ္ႏိုင္ ဘူး။ နာမ္ျဖစ္ပ်က္ မရွိရင္လည္း ခံစား၊ မွတ္သား၊ တုံ ့ျပန္ ေတြးေခၚေတြ လုပ္လို ့ မရေတာ့ တာပဲ။

ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ၿငိမ္းသူဟာ မေသလို ့ အသက္ရွင္ေနလည္း ရုပ္ကလည္း အျဖစ္အပ်က္ မရွိလို ့ တံုးလံုး၊ နာမ္ကလည္း အျဖစ္အပ်က္ မရွိလို ့ ဘာမွ မခံစား၊ မမွတ္သား၊ မတံု ့ျပန္၊ မေတြးေခၚဘဲ သိေနကာမွ် သည္အျဖစ္ဟာ အျဖစ္ေကာင္းတဲ့ ကိုယ့္အျဖစ္လား? အျဖစ္ဆိုး တဲ့ ကိုယ့္အျဖစ္လား? သည္အျဖစ္ဟာ ေမွ်ာ္လင့္စရာရွိ သနိမိတၱအျဖစ္လား၊ ေမွ်ာ္လင့္ခ်က္မဲ့ အနိမိတၱလား လို ့၊ လုိလားရမယ့္ ပဏိဟိတ အျဖစ္လား၊ စက္ဆုပ္ရမယ့္ အပၸဏိဟိတ အျဖစ္လား၊ အႏွစ္သာရမဲ့ သုည အျဖစ္လား၊ အႏွစ္သာရရွိ သာရ အျဖစ္လား။

ဗုဒၶဘာသာမွာ ပါးနပ္ၾကတဲ့ သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ပါးနပ္ၾကသူမ်ားပီပီ ဒါကို ေျပးၾကည့္ မေနၾကဘဲ ေတြးၾကည့္ၿပီး သိၾကတယ္။ ပညာရွိ အေတြးဟာ ေျပးၾကည့္တာ ထက္ မွန္တယ္ ဆိုတယ္ မဟုတ္လား။ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးရာ အေရာက္ ေျပးၾကည့္ သူေတြဟာ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ ဆံုးရာကို ကိုယ္တိုင္ အက်ေရာက္ခံရၿပီး ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ ဆံုးရာထဲ နစ္ေမ်ာခါ အဲသည္ ရုပ္နာမ္ ျဖစ္ပ်က္ဆံုးရာရဲ့ အျပစ္ကို မျမင္ႏိုင္ဘဲ အဲသည္ထဲ ဆက္ေမ်ာ သြားေနၾကသူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။

ပါးနပ္ၾကတဲ့ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြကလည္း ပါးနပ္ၾကတဲ့ အေလ်ာက္ ေျပးၾကည့္ရင္ ေတြ ့ ရမွာထက္ မွန္ေအာင္ေတြးၾကည့္ၿပီး သည္နိဗၺာန္ ေရာက္ေၾကာင္းလမ္း မဂၢကို မေလွ်ာက္ ၾကေပမယ့္ တျခား ဘယ္လမ္း ေလွ်ာက္ရမယ္လို ့ သိၾကတာေတာ့ မဟုတ္ၾကဘူး။ စာေပ ေတြကို သင္ယူရတယ္။ သင္ၾကားေပးရတယ္၊ ေဟာေျပာရတယ္၊ ဆံုးမရတယ္ ဆိုတာလည္း နိဗၺာန္ ေရာက္ရာေရာက္ေၾကာင္း သင္ၾကားခ်က္ ပရိယတ္ေတြကို လုပ္ရတာ ေတြပဲ။

အဲသည္သင္ၾကားခ်က္ ပရိယတ္ကလည္း သင္ၾကားခ်က္ရၿပီးတဲ့ ကိုယ္ကိုယ္တိုင္ အဲသည္ သင္ၾကားရယူထားတဲ့ အတိုင္း ျဖစ္မွာ မလိုလားေနတာဆိုေတာ့ သူမ်ားေတြကို ျဖစ္ေအာင္ ေနၾကဖို ့လည္း မတိုက္တြန္းႏိုင္ဘဲ ရွိၾကတယ္။သည္ေတာ့ ပရိယတ္သင္ယူမႈ သင္ၾကား ေပးမႈ ေဟာေျပာမႈေတြဟာ စိတ္လက္ မပါဘဲ ၀တ္ေက်၀တ္ကံု သင္ယူမႈ သင္ၾကားေပးရမႈ ေဟာေျပာရမႈေတြ ျဖစ္လာၾကတယ္။ စိတ္မပါဘဲ ဘာ့ေၾကာင့္ ဒါေတြလုပ္ေနၾကသလဲ ေမးရင္ သာသနာ့ ၀န္ထမ္း ျဖစ္ေနေတာ့ ဒါမွ မထမ္းရင္ တာ၀န္မေက်မွာစိုးလို ့လို ့ ေျဖလိမ့္မယ္။

တခ်ဳိ ့ကေတာ့လည္း မိဘနဲ ့ ဆရာတို ့က အပိုးခ်ဳိးေပးတာ ခံရၿပီး ၀ါသနာပါလို ့ လို ့ေျဖစရာရွိတယ္။ တခ်ဳိ ့ ကလည္း ကုသိုလ္ရၿပီး ဘ၀ေကာင္းေအာင္လို ့ လို ့ေပါ့။ တခ်ဳိ ့ကေတာ့ စာတတ္မွ ေက်ာ္ၾကားၿပီး ဘုန္းႀကီးႏိုင္မွာ ျဖစ္လို ့လို ့ ေျဖသူလည္း ေျဖမွာပဲ။ ဒါေတြဟာ မိုက္မဲတာေတြပဲ။ ပရိယတ္သင္ၾကားေပးမႈ သင္ယူမႈ ေဟာေျပာမႈရဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္ အမွန္ဆီ ေရာက္ဖို ့လမ္းကို မျမင္ေတာ့လို ့ပဲ။

ရည္မွန္းခ်က္မရွိတဲ့ လမ္းကိုသြားေနသူဟာ သြားအားမရွိသူပဲ။ အဲသည္သူဟာ ဘယ္လမ္းကို ေဖာက္သြားရမလဲ၊ ဖဲ့ သြားရမလဲ၊ ဘာမွ ၀န္မေလးသူပဲ။ သာသနာ့၀န္ထမ္းတဦးအေနနဲ ့ သြမ္းေသာ့သူပဲ။ အဂၢိရတ္ထိုးမလား၊ အင္းေသာက္ မလား၊ ပုတီးစိပ္မလား၊ ဗိေႏၶာကုမလား၊ မႏၱန္ရြတ္မလား၊ ေပါက္ဆရာလုပ္မလား၊ ဓါတ္ရိုက္ ဓါတ္ဆင္ ေဗဒင္ေဟာ မလား၊ ပေယာဂဆရာလုပ္မလား၊ ဒါေတြသင္ၾကားေပးသူ လုပ္မလား၊ ဗိသုကာလုပ္မလား၊ သစ္ပင္စိုက္သူ လုပ္မလား၊ တိရစာၦန္ ေမြးျမဴသူလုပ္မလား၊ ေရာင္း၀ယ္ပြဲစား လုပ္မလား၊ ျမန္မာစာ … အစစ စာေတြသင္ေပးသူ လုပ္ မလား၊ သမိုင္းေတြ သခၤ်ာေတြ သိပၸံေတြ သင္ေပးသူ လုပ္မလား၊ ဓါးခုတ္၊ ဒုတ္ရိုက္၊ ေလးပစ္ … အစစေတြ သင္ေပးသူ ျဖစ္မလား၊ ဆင္စီး ျမင္းစီး၊ အတီးအမႈတ္ အကအခုန္ေတြ သင္ေပးသူ ျဖစ္မလား၊ တိုင္းေရးျပည္ေရး အခါေပး လုပ္မလား၊ တမန္လုပ္မလား။

ဒါေတြဟာ လူမႈေရးရာေတြ ျဖစ္တဲ့အတြက္ လူမႈတာ၀န္ေတြပဲ။ သာသနာ့၀န္ထမ္းတဲ့ သူေတြရဲ့ အလုပ္မဟုတ္ၾကဘူး။ သည္တာ၀န္ေတြဟာ လူမႈ၀န္ထမ္းေနသူေတြက ထမ္းၾကရမယ့္ တာ၀န္ေတြ ျဖစ္တယ္။ လူမႈ၀န္ထမ္းေတြရဲ့ တာ၀န္ ေတြကို သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြက ဘာေၾကာင့္ ထမ္းေနၾကတာလဲ၊ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြ ထမ္းရမယ့္ တာ၀န္ကို မသိရာက စ၊ တယ္ေျပာရမယ္။

သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ပရိယက္ကို သင္ယူျခင္း၊ ပို ့ခ်ျခင္း၊ ေဟာေျပာျခင္း၊ ျပဳေနေသာ္လည္း ပရိယတ္ကေျပာ တဲ့ အရိယသစၥာကို ေပၚေအာင္ ေဖာ္ႏိုင္အားမရွိ ျဖစ္ေနၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကိုယ္တိုင္လည္း အရိယာျဖစ္ေအာင္ မလုပ္ႏိုင္ၾကဘဲ သာသနာ ဆည္းကပ္ၾကသူမ်ားကိုလည္း အရိယာအျဖစ္ လမ္းမညႊန္ႏိုင္ ရွိၾကတယ္။ သည္ေတာ့ ဘာ အျဖစ္မွွ မျဖစ္သူဟာ ဘာအလုပ္မွ မလုပ္သူပဲ ဆိုတဲ့ အတိုင္း သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြဟာ အလုပ္လက္မဲ့ေတြ ျဖစ္ၾက တယ္။ ဘာမွ မျဖစ္သူဟာ ဘာမွ အသံုးမက်သူ ျဖစ္တဲ့ အတိုင္း ေမာဃပုရိသ လို ့ေျပာရတဲ့ အလကားလူ အျဖစ္ ခံရ ဖို ့ ရွိသူမ်ားပဲ ျဖစ္ၾကတယ္။

သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ေယာက္်ားေကာင္းေတြပဲ။ သည္ေတာ့ အလကားလူ အျဖစ္မခံရေလေအာင္ ကိုယ့္တာ၀န္ မသိလည္း သိတဲ့ တာ၀န္ ထမ္းရမွာပဲ ဆိုတဲ့ အေနနဲ ့ လူမႈတာ၀န္ေတြ ထမ္းၾကေတာ့ တာပါပဲ။ လူမႈတာ၀န္ မွန္သမွ် ဟာ အုပ္ခ်ဳပ္သူ မင္းအစိုးရတို ့ရဲ့ အာဏာစက္ လည္ပတ္မႈအတြင္းမွ တာ၀န္ေတြခ်ည္း ျဖစ္ၾကတာပဲ။ လူမႈတာ၀န္ေတြ ကို သာသနာ့ ၀န္ထမ္းေတြဟာ ၀င္ထမ္းၾကေတာ့ သာသနာ့၀န္ထမ္းေတြ အတြင္း အာဏာစက္သြင္းတာလည္း ခံရ ေတာ့တာေပါ့။

Website counter

Back to TOP